Kontrolka świec i check engine altea freetrack tdi 170 KM
: 01 października 2019, 13:07
Witam!
od miesiąca zapala mi się co jakiś czas kontrolka świec przy 2200obr/min ok120 km/h i silnik potem dochodził maks 2200obr/min ok120 km/h (czasami dopiero przy 140 się pojawiło) ale tylko na 5 i 6 biegu i w różnych okolicznościach. Czasem 2-3 minuty po wyruszeniu w trasę, czasem po 20 min jazdy, czasem po kilku godzinach, różne pogody i temperatury otoczenia i silnika. Po wyłączeniu zapłonu i uruchomieniu silnik często działa normalnie, ale czasami powtarza to się dwa trzy razy to pilnuję by nie przekroczyć tych zakresów.przez parę dni jest potem ok ale to wraca co jakiś czas. Ile dni czy motogodzin nie wiem, nie liczyłem aż tak.
Na skanerze pojawia się kod :
1 kod:
00665
P0299- czujnik doładowania turbosprężarki
A-Nieosiągnięcie wartości granicznej regulacji.
Serwis (z programu VIP Gwarant przy reklamacji ) polecił wymianę świec. Oczywiście podziałało:/ na jakieś 10 dni...
teraz przedwczoraj chwilę po zapaleniu się kontrolki świec zapalił się check engine. Oprócz komunikatu jak wyżej pojawił się komunikat:
2 kod:
04705
P1261-zawór pompy (cylinder 1) (N240)
-zakres regulacji przekroczony.
W związku z tym mam Pytania:
co to dla mnie znaczy?
1 kod : z tego co wiem (jeśli się mylę poprawcie mnie) to czujnik do przynajmniej wyczyszczenia jeśli nie do wymiany? co zalecacie? a może turbina do czyszczenia i regeneracji?
2 kod: z tego co kojarzę to silnik ten jest na common rail, więc czy reguluje się jakoś te wtryskiwacze czy tylko regeneracja bądź wymiana?
Proszę o porady nie dokształconemu w temacie co byście polecili?
Z góry uprzejmie dziękuję wszystkim i każdemu z osobna co odpisze.
od miesiąca zapala mi się co jakiś czas kontrolka świec przy 2200obr/min ok120 km/h i silnik potem dochodził maks 2200obr/min ok120 km/h (czasami dopiero przy 140 się pojawiło) ale tylko na 5 i 6 biegu i w różnych okolicznościach. Czasem 2-3 minuty po wyruszeniu w trasę, czasem po 20 min jazdy, czasem po kilku godzinach, różne pogody i temperatury otoczenia i silnika. Po wyłączeniu zapłonu i uruchomieniu silnik często działa normalnie, ale czasami powtarza to się dwa trzy razy to pilnuję by nie przekroczyć tych zakresów.przez parę dni jest potem ok ale to wraca co jakiś czas. Ile dni czy motogodzin nie wiem, nie liczyłem aż tak.
Na skanerze pojawia się kod :
1 kod:
00665
P0299- czujnik doładowania turbosprężarki
A-Nieosiągnięcie wartości granicznej regulacji.
Serwis (z programu VIP Gwarant przy reklamacji ) polecił wymianę świec. Oczywiście podziałało:/ na jakieś 10 dni...
teraz przedwczoraj chwilę po zapaleniu się kontrolki świec zapalił się check engine. Oprócz komunikatu jak wyżej pojawił się komunikat:
2 kod:
04705
P1261-zawór pompy (cylinder 1) (N240)
-zakres regulacji przekroczony.
W związku z tym mam Pytania:
co to dla mnie znaczy?
1 kod : z tego co wiem (jeśli się mylę poprawcie mnie) to czujnik do przynajmniej wyczyszczenia jeśli nie do wymiany? co zalecacie? a może turbina do czyszczenia i regeneracji?
2 kod: z tego co kojarzę to silnik ten jest na common rail, więc czy reguluje się jakoś te wtryskiwacze czy tylko regeneracja bądź wymiana?
Proszę o porady nie dokształconemu w temacie co byście polecili?
Z góry uprzejmie dziękuję wszystkim i każdemu z osobna co odpisze.