CUPRA podkreśla swoją rolę w dynamicznie rozwijającym się segmencie sportowych SUV-ów w Europie, prezentując model Terramar, który ma umocnić pozycję marki na rynku.
Nowy model uosabia nowy język stylistyczny marki, charakteryzujący się odważnym i zdecydowanym designem.
Sportowe wnętrze Terramara oferuje nowoczesny kokpit, znajdujący się w centrum pojazdu.
Klienci będą mogli wybierać spośród różnych wersji napędowych, w tym zaawansowanej technologii plug-in-hybrid (eHybrid), zapewniającej moc 272 KM (200 kW) i zasięg elektryczny przekraczający 100 km.
Aby zapewnić doskonałe właściwości jezdne, Terramar wyposażono w sportowe zawieszenie, progresywny układ kierowniczy, adaptacyjne zawieszenie DCC i wysokowydajne hamulce Akebono.
CUPRA nawiązała współpracę z regatami America's Cup wprowadzając limitowaną edycję "Terramar America's Cup".
Wraz z wprowadzeniem nowego SUV-a, CUPRA poszerza swoje portfolio, wzmacniając pozycję na rynku motoryzacyjnym.
Podczas Pucharu Ameryki, jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń sportowych na świecie, zaprezentowano nową CUPRĘ Terramar. Pojazd ten zapowiada nowy rozdział dla barcelońskiej marki, która na stałe zagościła w dynamicznym segmencie sportowych SUV-ów, obecnie przeżywającym rozkwit na europejskim rynku.
Realizując zobowiązania złożone przez markę dwa lata temu, Terramar ma stać się kluczowym czynnikiem dalszego rozwoju i wzrostu rentowności CUPRY. Od 2018 roku marka dostarczyła ok. 700 tys. pojazdów, stając się jedną z najszybciej rozwijających się marek motoryzacyjnych w Europie. Jej globalną obecność podkreśla sieć ponad 800 punktów CUPRA Garage na całym świecie.
– CUPRA Terramar stanowi kolejny etap naszego rozwoju. To sportowy SUV, który przeniesie ducha marki do szerszego grona odbiorców, przyciągając nowych klientów poszukujących unikalnego designu i wysokich osiągów. Model ten oddaje hołd legendarnemu torowi wyścigowemu i miejscu narodzin CUPRY. Na nowo definiuje, co SUV-y mogą oferować w zakresie emocji, osiągów i designu. Dla niektórych design podąża za funkcjonalnością - dla nas design podąża za emocjami – powiedział Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRA.
Aby uczcić premierę nowego modelu, CUPRA nawiązała strategiczne partnerstwo z America's Cup. Współpraca ma na celu prezentację nowego modelu i sportowego ducha marki podczas 37. edycji regat, które odbędą się w Barcelonie. Wprowadzenie na rynek modelu CUPRA Terramar podkreśla limitowana edycja America's Cup, która zostanie wyprodukowana w ilości 1337 egzemplarzy. Samochód ten będzie wyróżniał się unikalnymi rozwiązaniami stylistycznymi nawiązującymi do tej współpracy.
Zaprojektowana i opracowana w Barcelonie CUPRA Terramar będzie produkowana w zakładach Audi w Györ na Węgrzech. Dostawy rozpoczną się w ostatnim kwartale bieżącego roku.
Najważniejsze informacje:
CUPRA prezentuje model Terramar – dzięki sportowemu SUV-owi marka zaznacza swoją obecność w najszybciej rosnącym segmencie europejskiego rynku.
Nazwa modelu nawiązuje do historycznego toru wyścigowego, na którym narodziła się marka.
Design samochodu obejmuje nowy język projektowania marki, charakteryzujący się śmiałą i odważną stylistyką.
Dzięki nowoczesnej konsoli środkowej, wnętrze pojazdu na nowo interpretuje sportowy charakter marki. Z kolei zrównoważony rozwój podkreślają kubełkowe fotele, które pokryto tkaniną wykonaną w 100% z materiału SEAQUAL® YARN, Dinamica® pochodzącego w około 73% z recyklingu lub skóry garbowanej przy użyciu substancji roślinnych.
Nowo zaprojektowany i zmodernizowany interfejs HMI został zaimplementowany w cyfrowym kokpicie za kierownicą, a także w 12,9-calowym systemie multimedialnym z podświetlanym suwakiem dotykowym.
CUPRA kontynuuje współpracę z firmą Sennheiser Mobility, integrując wysokiej jakości 12-głośnikowy system audio zapewniający czysty dźwięk Sennheiser.
CUPRA Terramar będzie dostępna z pięcioma różnymi opcjami układu napędowego w trzech różnych technologiach: TSI (benzyna), eTSI (hybryda miękka) oraz nowa generacja hybrydy plug-in (eHybrid), zapewniająca moc od 150 KM do 272 KM.
Nowa generacja silników hybrydowych typu plug-in (eHybrid) zapewnia moc do 272 KM (200 kW), ponad 100 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym i jest kompatybilna z szybkim ładowaniem (do 50 kW DC).
Dynamika jazdy została zwiększona dzięki standardowemu sportowemu zawieszeniu i progresywnemu układowi kierowniczemu, a także nowemu zawieszeniu adaptacyjnemu i hamulcom Akebono.
CUPRA łączy siły z regatami America's Cup i wprowadza limitowaną edycję "Terramar America's Cup". Wyprodukowanych zostanie jedynie 1337 egzemplarzy z unikalnymi rozwiązaniami stylistycznymi, które nawiązują do charakteru współpracy.
Nowy model został zaprojektowany i opracowany w Barcelonie. Produkcja będzie miała miejsce w fabryce Audi w Györ na Węgrzech.
Wygląd zewnętrzny
Terramar wkracza w segment SUV-ów, prezentując się jako emocjonujące i sportowe auto, które ucieleśnia filozofię marki CUPRA. Jego wyjątkowy design sprawia, że natychmiast wyróżnia się charakterystyczną stylistyką na tle konkurencji.
Nazwa modelu to hołd dla słynnego toru wyścigowego Autòdrom de Sitges-Terramar, miejsca, gdzie w 2018 roku narodziła się marka CUPRA.
Sportowe proporcje nadają modelowi CUPRA Terramar wyrazistości, która sprawia, że ten SUV wyróżnia się wśród pozostałych pojazdów z tego segmentu: 1 584 mm wysokości, 1 863 mm szerokości, 4 519 mm długości i rozstaw osi 2 681 mm. Przód pojazdu przykuwa uwagę, dzięki wydłużonej masce i drapieżnemu designowi.
Charakterystyczne reflektory Matrix LED Ultra, w kształcie trzech trójkątów z technologią High-Definition, to nowy znak rozpoznawczy marki. Z kolei logo CUPRA otoczone dynamicznymi liniami, dodaje głębi, podkreślając proporcje pojazdu.
Zamiast tradycyjnej kratki wlotu powietrza, przednia część nadwozia została wyposażona w funkcjonalny dolny wlot. Sportowe linie płynnie przechodzą z przodu na boki, potęgując wrażenie dynamiki i osiągów.
Dostępne rozmiary kół - 18", 19" i 20" wzmacniają drapieżny design Terramara.
Tył pojazdu imponuje szerokimi proporcjami z centralnie umieszczonym i podświetlanym logo CUPRA oraz nazwą modelu między tylnymi światłami. Kontrastujący tylny dyfuzor dodaje charakteru i podkreśla sportowy wygląd samochodu.
CUPRA oferuje Terramara w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym dwóch matowych - Century Bronze Matt* i Enceladus Grey Matt. Paleta obejmuje także unikatowy Dark Void - inspirowany koncepcyjnym modelem CUPRA DarkRebel, a także kolory Fjord Blue, Glacial White, Cosmos Blue, Timanfaya Grey, Midnight Black i Graphene Grey.
Projekt wnętrza
Doświadczenie z CUPRĄ Terramar rozpoczyna się już w momencie, kiedy pojazd wita kierowcę i pasażera ceremonią powitalną, odpalając przednie i tylne reflektory oraz wyświetlając logo oraz napis CUPRA na ziemi, a także przed samochodem (np. na ścianie lub drzwiach garażu). Podświetlane progi uzupełniają cały spektakl.
Po zajęciu swojego miejsca, kierowca staje się głównym bohaterem we wnętrzu auta. Sportowa kierownica CUPRA z łopatkami i przyciskami uruchamiania samochodu i trybu CUPRA zapewnia doskonałą kontrolę podczas gdy kubełkowe fotele dbają o utrzymanie komfortu w trakcie dynamicznej jazdy.
Design wnętrza odzwierciedla emocjonalny język projektowania marki CUPRA. Konsola środkowa z charakterystycznym „kręgosłupem” 3D stanowi centralny element wnętrza. Ten sam motyw trójwymiarowego wzoru parametrycznego pojawia się na desce rozdzielczej, podkreślając dbałość o detale.
Nowoczesna technologia odgrywa kluczową rolę w modelu Terramar. Nowy i ulepszony interfejs został zaimplementowany na cyfrowym kokpicie za kierownicą, a także w 12,9-calowym systemie multimedialnym z podświetlanym suwakiem dotykowym. Wyświetlacz Head-up na przedniej szybie dostarcza najważniejsze informacje bezpośrednio na linii wzroku kierowcy.
System infotainment cechuje się intuicyjnym interfejsem z paskiem aplikacji, widżetami i zintegrowaną kontrolą klimatyzacji, łączącą interakcje cyfrowe i fizyczne.
We wnętrzu nowego modelu wydajność łączy się z nietuzinkowym designem dzięki doskonałej ergonomii. Wysoko umieszczony ekran centralny, kubełkowe fotele lub wyściełane powierzchnie boczne konsoli środkowej zapewniające optymalne podparcie nóg to tylko niektóre z rozwiązań zwiększających komfort. Wnętrze oferuje trzy warianty wykończenia: Deep Ocean, Moon Light i High Canyon. Każdy z nich wykorzystuje innowacyjne, zrównoważone materiały:
Deep Ocean (ciemnoniebieski): kubełkowe fotele wykonane ze skóry ekologicznej w połączeniu z z tkaniną pochodzącą w 100% z upcyklingu SEAQUAL® YARN. Została ona wykonana z tworzyw sztucznych odzyskanych z plaż, oceanów, ujść rzek i mórz.
Moon Light (ciemnoszary): tapicerka Dinamica pochodząca min. w 73% z materiałów pochodzących z recyklingu tworzyw sztucznych PET i odzieży.
High Canyon (ciemnobordowy): fotele pokryte skórą garbowaną przy użyciu substancji roślinnych.
Wszystkie opcje obejmują wytłoczone logo CUPRA w zagłówku i elementy w kolorze miedzi takie jak szwy, obramowania otworów wentylacyjnych, listew drzwiowych i subtelnych detali, które wzmacniają wygląd i styl wnętrza CUPRA Terramara.
Inteligentne oświetlenie wnętrza, w tym podświetlane panele drzwi, nadają wnętrzu Terramara wyjątkowego charakteru.
Nowy model oferuje również praktyczne rozwiązania, takie jak przesuwane tylne siedzenia, zwiększające pojemność bagażnika do 602 litrów (przy załadunku sięgającym górnej krawędzi oparć tylnych siedzeń).
Układ napędowy
CUPRA Terramar łączy możliwości napędu spalinowego i elektrycznego, zapewniając kierowcy wybór osiągów dostosowanych do indywidualnych preferencji.
Pięć układów napędowych w trzech różnych technologiach nadaje CUPRZE Terramar dużą dynamikę jazdy. Silniki TSI (benzynowe), eTSI (miękka hybryda) i nowa generacja silników hybrydowych typu plug-in (eHybrid) zapewniają od 150 KM do 272 KM.
Co więcej, niezależnie od wybranej jednostki napędowej, CUPRA Terramar wyposażona jest wyłącznie w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.
eTSI (miękka hybryda)
Do gamy CUPRA Terramar dołącza jednostka eTSI, łącząca wydajność technologii 48V z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM (110 kW). W połączeniu z 7-biegową przekładnią DSG, zapewnia wysoką wydajność. System wykorzystuje 48-woltowy generator rozruchowy i 48-woltowy akumulator litowo-jonowy, zapewniając większą kontrolę nad układem napędowym, możliwość jazdy z wyłączonym silnikiem w określonych sytuacjach, odzyskiwanie energii podczas hamowania oraz elektryczne wspomaganie jednostki spalinowej.
TSI (benzyna)
Dostępne są dwie opcje silnika benzynowego TSI o pojemności 2,0 litra.
Pierwszy z nich, o mocy 204 KM (150 kW), jest połączony z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG i napędem na wszystkie koła (4Drive), co pozwala modelowi Terramar zoptymalizować przenoszenie mocy na nawierzchnię.
Dla poszukujących jeszcze więcej wrażeń z jazdy powstała wersja VZ - to skrót od Veloz – słowa, które w języku hiszpańskim oznacza szybki. Jednostka CUPRA Terramar VZ zapewnia moc 265 KM (195 kW) i jest połączona z 7-stopniową skrzynią biegów DSG oraz napędem na wszystkie koła (4Drive).
eHybrid (hybryda plug-in)
Nowa generacja hybrydowego układu napędowego typu plug-in zwiększa osiągi i zapewnia imponujący zasięg przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną, po raz kolejny udowadniając, że elektryfikacja i osiągi idealnie do siebie pasują.
Nowa CUPRA Terramar oferuje dwie opcje eHybrid nowej generacji: 204KM (150kW) i 275KM (200kW) w wersji VZ.
Silnik 1.5 TSI jest połączony z napędem elektrycznym i dużym akumulatorem o pojemności 19,7 kWh (netto). Oznacza to, że nowa CUPRA Terramar może przejechać ponad 100 km na jednym ładowaniu. Akumulator jest kompatybilny z szybkim ładowaniem z mocą do 50 kW (ładowanie prądem stałym) podczas jazdy lub w domu przy użyciu stacji Wallbox o mocy 11 kW.
Podwozie
Dopasowanie osiągów układu napędowego do dynamiki jest kluczowym elementem charakteru nowego modelu barcelońskiej marki. Oparta na platformie MQB Evo, CUPRA Terramar oferuje wyjątkowe wrażenia z jazdy.
Przednie kolumny MacPhersona i tylne zawieszenie wielowahaczowe wraz ze sportowym zawieszeniem (10 mm niższym niż platforma) - standardowym dla wszystkich wersji - pozwoliły zespołowi inżynierów precyzyjnie dostroić współczynniki sprężyn i amortyzatorów, doskonaląc rozkład masy.
Standardowy progresywny układ kierowniczy który dostosowuje siłę wspomagania i sprzężenie zwrotne w zależności od prędkości, zapewniając optymalną zwinność i kontrolę w każdych warunkach.
Inżynierowie CUPRY zastosowali elektryczne wspomaganie hamulców, co przyczynia się do szybszej reakcji układu i umożliwia odzyskiwanie energii hamowania w wersjach hybrydowych typu plug-in. To rozwiązanie nie tylko zwiększa efektywność energetyczną, ale również poprawia bezpieczeństwo czynne pojazdu.
CUPRA Terramar przenosi pewność prowadzenia na inny poziom dzięki wyposażeniu w napęd na wszystkie koła 4Drive. System ten stale monitoruje wiele danych, w tym kąt skrętu kierownicy, prędkość kół i odchylenie pojazdu, aby dostarczać moc do odpowiedniego koła dokładnie wtedy, gdy jest to potrzebne.
Nowa generacja układu Dynamic Chassis Control (DCC) z dwuzaworowymi amortyzatorami znacząco poprawia dynamikę jazdy. Dodatkowo, zastosowanie przednich kolumn o wyższym pochyleniu oraz nowych wahaczy na przedniej osi ze zoptymalizowaną elastokinematyką przekłada się na lepszą przyczepność boczną, wyższe prędkości w zakrętach oraz bardziej bezpośrednią reakcję układu kierowniczego.
CUPRA Terramar oferuje różne tryby jazdy: Comfort, Performance, CUPRA (dla wersji VZ), Offroad (dla wersji z napędem na wszystkie koła) oraz profile indywidualne, pozwalające na dostosowanie charakterystyki pojazdu do preferencji kierowcy. ESC można dostroić do trybu Sport dla wszystkich układów napędowych, a w przypadku wersji VZ (2.0 TSI 265PS i eHybrid 272PS), można go nawet odłączyć (ESC Off).
CUPRA Terramar jest standardowo wyposażona w 18-calowe koła z oponami o średnicy 235 mm (1.5 eTSI 150KM, 2.0 TSI 204KM i eHybrid 204KM) lub 19-calowe koła z oponami o średnicy 255 mm (VZ 2.0 TSI 265KM i VZ eHybrid 275KM). Opcjonalnie CUPRA Terramar może być wyposażona w 20-calowe koła z oponami szerszymi o 255 mm, aby zwiększyć wrażenia za kierownicą.
Dla najbardziej wymagających kierowców, CUPRA Terramar VZ (2.0 TSI 265KM i eHybrid 272KM) może być wyposażona w wyczynowe hamulce Akebono. Sześciotłoczkowe zaciski współpracujące z większymi perforowanymi tarczami hamulcowymi (375x36 mm) zapewniają jeszcze lepszą skuteczność hamowania i zwiększają pewność prowadzenia SUV-a.
System multimedialny i łączność
CUPRA Terramar oferuje unikalne doświadczenie za kierownicą samochodu. Pojazd wyposażono w wysokiej rozdzielczości ekrany, które dostarczają kierowcy oraz pozostałym pasażerom wszystkich niezbędnych informacji, system audio nowej generacji oraz dostęp do ekosystemu CUPRA z aplikacją My CUPRA.
Za kierownicą znajduje się 10,25-calowy cyfrowy kokpit, który w łatwy i przejrzysty sposób zapewnia kierowcy dostęp do kluczowych informacji, a wyświetlacz Head-up na przedniej szybie samochodu wyświetla informacje bezpośrednio w jego polu widzenia.
W centrum znajduje się system multimedialny o przekątnej 12,9 cala, zaprojektowany tak, aby zapewnić kierowcy wygodny dostęp do wszystkich funkcji. Dzięki zmodernizowanemu i jeszcze wydajniejszemu oprogramowaniu, wyświetlacz łączy funkcjonalność ekranu dotykowego z podświetlanym suwakiem dotykowym, umożliwiając intuicyjne sterowanie klimatyzacją oraz regulację głośności w samochodzie. Dodatkowo, istnieje możliwość konfiguracji systemu za pomocą widżetów, co umożliwia dostosowanie go do indywidualnych potrzeb.
Bezprzewodowy system Full Link pozwala klientom płynnie przenieść swoje cyfrowe doświadczenia z urządzeń mobilnych do wnętrza samochodu, takie jak: nawigacja, odtwarzanie muzyki czy inne kompatybilne możliwości, dostępne dzięki Apple CarPlay i Android Auto. Co ważne, wszystkie te funkcje są dostępne w kontrolowany, intuicyjny i bezpieczny sposób za pośrednictwem nowego interfejsu CUPRA Terramar.
Samochód oferuje również możliwość szybkiego, bezprzewodowego ładowania telefonu do 15 W, z technologią chłodzenia.
Producent modelu CUPRA Terramar kontynuuje współpracę z firmą Sennheiser Mobility, wprowadzając nowy, opcjonalny 12-głośnikowy system audio o dużej mocy 390 W. Napędzany jest algorytmami Concerto z technologią AMEBO, zdolnymi do wydobywania podstawowych składników dowolnego utworu muzycznego, w tym różnych instrumentów i informacji o pomieszczeniu oraz rozprowadzania ich w całym samochodzie. System dźwiękowy zapewnia czysty, charakterystyczny dźwięk Sennheiser, który został stworzony w oparciu o wieloletnie doświadczenie firmy Sennheiser w dostarczaniu artystom i profesjonalistom związanym z branżą muzyczną niezawodnych rozwiązań dźwiękowych.
Dzięki aplikacji My CUPRA klienci mają pełną kontrolę nad swoim pojazdem (w tym dodatkowe funkcje dostępne dla wersji eHybrid nowej CUPRY Terramar), mogą zdalnie sterować klimatyzacją, zarządzać ładowaniem akumulatora, blokować i odblokowywać drzwi a także mają do dyspozycji wiele innych funkcji.
Łączność to nie tylko kwestia wygody: wbudowana karta SIM zwiększa również bezpieczeństwo, ponieważ umożliwia użytkownikom korzystanie z usługi eCall. W razie wypadku pojazd może automatycznie skontaktować się ze służbami ratunkowymi. W najgorszym scenariuszu pojazd może przekazać istotne informacje, takie jak: pozycja samochodu, rodzaj silnika i liczbę pasażerów, aby ułatwić służbom ratunkowym udzielenie pomocy.
Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i bezpieczeństwo
CUPRA Terramar oferuje szeroką gamę funkcji zapewniających bezpieczeństwo, wygodę oraz pewność, bez względu na to, co wydarzy się na drodze. Zestaw zintegrowanych technologii, mających na celu wspomaganie kierowcy, a nie ingerowanie w jego decyzje, czyni z tego sportowego SUV-a jeden z najbezpieczniejszych i najbardziej komfortowych pojazdów w segmencie.
Wśród systemów bezpieczeństwa nowego modelu znajdują się: predykcyjny tempomat adaptacyjny (ACC), asystent podróży z asystentem jazdy w korku (Travel Assist), system monitorowania martwego pola Side Assist z funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego Exit Assist, inteligentny asystent bezpieczeństwa Emergency Assist, sygnalizacja o zbliżającym się pojeździe w czasie wysiadania Exit Warning, system ochrony pasażerów Pre-Crash Assist, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu Lane Assist, system rozpoznawania zmęczenia, asystent świateł drogowych High Beam Assist, inteligentny asystent parkowania, system półautonomicznego parkowania w garażu Trained Parking Assist, system kamer 360 z widokiem z góry, system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych i rowerzystów, system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recognition, adaptacyjne zawieszenie DCC oraz system CUPRA Connect Plus (z subskrypcją na 3 lata).
Predykcyjny tempomat adaptacyjny (ACC) może ustalać położenie pojazdu na podstawie trasy i danych GPS dostarczonych z systemu nawigacji, umożliwiając korektę prędkości w zależności od układu dróg znajdujących się przed pojazdem - zakrętów, rond, skrzyżowań, ograniczeń prędkości i obszarów zabudowanych. Pojazd wykorzystuje informacje z kamery umieszczonej z przodu oraz systemu rozpoznawania znaków drogowych, dzięki czemu może dostosować prędkość w przypadku zmiany ograniczeń.
Asystent podróży z asystentem jazdy w korku (Travel Assist) wykorzystuje informacje uzyskane dzięki predykcyjnemu tempomatowi adaptacyjnemu (ACC) i asystentowi aktywnego utrzymania pasa ruchu (Lane Assist), aby aktywnie utrzymywać pojazd na środku pasa ruchu i dostosowywać prędkość do natężenia ruchu – w całym zakresie prędkości.
Technologia monitorowania martwego pola Side Assist z funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego Exit Assist umożliwia wykrycie obiektów, które mogą umknąć uwadze kierowcy. System wykrywa pojazdy znajdujące się w martwym polu, a po zakończeniu jazdy, podczas próby opuszczenia pojazdu, automatycznie uruchamia ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne w przypadku zbliżania się osób czy dowolnych pojazdów.
Inteligentny asystent bezpieczeństwa Emergency Assist aktywuje się w przypadku braku reakcji ze strony kierowcy, poprzez ostrzeżenia dźwiękowe i krótkie hamowania, zapobiegając rozproszeniu uwagi. Gdy nie nastąpi żadna zmiana, pojazd może całkowicie się zatrzymać i włączyć światła ostrzegawcze. Po zatrzymaniu nowy CUPRA Terramar może automatycznie skontaktować się ze służbami ratunkowymi za pomocą systemu eCall.
System rozpoznawania zmęczenia ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych, gdy jest rozproszony lub zmęczony, dbając o to, by pozostał skoncentrowany na prowadzeniu pojazdu.
Gama zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy jest wzmocniona przez integrację siedmiu poduszek powietrznych, w tym standardowej czołowej poduszki powietrznej. Różnorodność tych technologii zapewnia wyjątkowo wysoki poziom bezpieczeństwa, nie ingerując przy tym w doświadczenia kierowcy.
CUPRA Terramar przenosi także oświetlenie do sfery bezpieczeństwa i komfortu. Dzięki CUPRA Matrix LED Ultra z technologią High-Definition, pojazd nie tylko oświetla drogę, ale także wyświetla informacje takie jak ostrzeżenia o bliskości poprzedzającego pojazdu czy alerty pogodowe, na nawierzchni znajdującej się przed kierowcą, zapewniając jeszcze wyższy poziom świadomości sytuacji na drodze.
Ten zaawansowany system współpracuje w połączeniu z innymi czujnikami pokładowymi, aby oświetlać drogę i ostrzegając kierowcę przed zjechaniem z pasa ruchu, pracami drogowymi, śniegiem, lodem, odległością do poprzedzającego pojazdu, martwym polem i sygnalizacją.
Ponadto, CUPRA Terramar oferuje opcjonalnie zaawansowany system ochrony pasażerów "Pre-Crash", który może reagować przygotowując samochód do potencjalnej kolizji w oparciu o dynamikę pojazdu oraz informacje z przednich i tylnych radarów.
Limitowana edycja CUPRA Terramar America's Cup
W związku z połączeniem sił marki CUPRA z America's Cup, hiszpański producent wprowadza limitowaną edycję modelu CUPRA Terramar America's Cup. Wyprodukowanych zostanie jedynie 1337 egzemplarzy tego samochodu, z unikalnymi elementami stylistycznymi i projektowymi, które będą bezpośrednio nawiązywać do partnerstwa.
Limitowana edycja CUPRA Terramar America's Cup będzie oferowana w kolorze Enceladus Grey Matt – ta opcja będzie dostępna po raz pierwszy w historii, wyłącznie dla tego limitowanego modelu i będzie obejmować także ekskluzywne 20-calowe czarne aluminiowe felgi oraz laserowo wygrawerowane logo America's Cup na słupkach B. Wnętrze samochodu zostanie wykończone skórą w kolorze Moonslate z czarnymi elementami, a także wyposażone w fotele kubełkowe z logotypem America's Cup na etykiecie, co dodatkowo podkreśli ekskluzywność tej limitowanej edycji.
Limitowana edycja CUPRA Terramar America's Cup będzie dostępna wyłącznie z opcjami napędu VZ: eHybrid 200 kW/272 KM i 2.0 TSI 195 kW/265 KM.
*Matowy lakier Century Bronze będzie dostępny na początku 2025 roku.
Źródło:© 2024 SEAT, S.A. All Rights Reserved
CUPRA prezentuje model Terramar, bohatera nowej ery
Nowinki motoryzacyjne.
- desmo
- Site Admin
- Posty: 956
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:03
- Model auta: Leon II [1P]
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Moc [KM] / Nm: 192 / 410
- Oznaczenie silnika: BMN
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
CUPRA prezentuje model Terramar, bohatera nowej ery
Post autor: desmo » 23 września 2024, 11:32
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Przejdź do
- Regulamin i FAQ
- Seat Club
- ↳ News
- ↳ Spoty i zloty
- ↳ Spotkania regionalne
- ↳ Spoty dolnośląskie
- ↳ Spoty kujawsko-pomorskie
- ↳ Spoty lubelskie
- ↳ Spoty lubuskie
- ↳ Spoty łódzkie
- ↳ Spoty małopolskie
- ↳ Spoty mazowieckie
- ↳ Spoty opolskie
- ↳ Spoty podkarpackie
- ↳ Spoty podlaskie
- ↳ Spoty pomorskie
- ↳ Spoty śląskie
- ↳ Spoty świętokrzyskie
- ↳ Spoty warmińsko-mazurskie
- ↳ Spoty wielkopolskie
- ↳ Spoty zachodniopomorskie
- ↳ Zloty ogólnopolskie
- ↳ Pozostałe imprezy motoryzacyjne
- Modele
- ↳ Alhambra
- ↳ Alhambra I
- ↳ Tematy techniczne Alhambra I
- ↳ Układ hamulcowy Alhambra I
- ↳ Układ wydechowy Alhambra I
- ↳ Układ chłodzenia Alhambra I
- ↳ Układ rozrządu silnika Alhambra I
- ↳ Układ zawieszenia Alhambra I
- ↳ Oświetlenie Alhambra I
- ↳ Karoseria Alhambra I
- ↳ Wnętrze Alhambra I
- ↳ Elektryka Alhambra I
- ↳ Car Audio Alhabama I
- ↳ Kodowanie Alhambra I
- ↳ Błędy Alhabama I
- ↳ Tunning Alhambra I
- ↳ Moja Alhambra I
- ↳ Wykresy Alhambra I
- ↳ Alhambra II
- ↳ Tematy techniczne Alhambra II
- ↳ Układ hamulcowy Alhambra II
- ↳ Układ wydechowy Alhambra II
- ↳ Układ chłodzenia Alhambra II
- ↳ Układ rozrządu silnika Alhambra II
- ↳ Układ zawieszenia Alhambra II
- ↳ Oświetlenie Alhambra II
- ↳ Karoseria Alhambra II
- ↳ Wnętrze Alhambra II
- ↳ Elektryka Alhambra II
- ↳ Car Audio Alhabama II
- ↳ Nawigacja Alhabama II
- ↳ Kodowanie Alhambra II
- ↳ Błędy Alhabama II
- ↳ Tunning Alhambra II
- ↳ Moja Alhambra II
- ↳ Wykresy Alhambra II
- ↳ Altea
- ↳ Tematy techniczne Altea
- ↳ Układ hamulcowy Altea
- ↳ Układ wydechowy Altea
- ↳ Układ chłodzenia Altea
- ↳ Układ rozrządu silnika Altea
- ↳ Układ zawieszenia Altea
- ↳ Oświetlenie Altea
- ↳ Elektryka Altea
- ↳ Car Audio Altea
- ↳ Nawigacja Altea
- ↳ Kodowanie Altea
- ↳ Błędy Altea
- ↳ Tuning Altea
- ↳ Moja Altea
- ↳ Wykresy Altea
- ↳ Arona
- ↳ Tematy techniczne Arona
- ↳ Układ hamulcowy Arona
- ↳ Układ wydechowy Arona
- ↳ Układ chłodzenia Arona
- ↳ Układ rozrządu silnika Arona
- ↳ Układ zawieszenia Arona
- ↳ Oświetlenie Arona
- ↳ Wnętrze Arona
- ↳ Karoseria Arona
- ↳ Elektryka Arona
- ↳ Car Audio Arona
- ↳ Nawigacja Arona
- ↳ Kodowanie Arona
- ↳ Błędy Arona
- ↳ Tunning Arona
- ↳ Moja Arona
- ↳ Wykresy Arona
- ↳ Arosa
- ↳ Tematy techniczne Arosa
- ↳ Układ hamulcowy Arosa
- ↳ Układ wydechowy Arosa
- ↳ Układ chłodzenia Arosa
- ↳ Układ rozrządu silnika Arosa
- ↳ Układ zawieszenia Arosa
- ↳ Oświetlenie Arosa
- ↳ Karoseria Arosa
- ↳ Wnętrze Arosa
- ↳ Elektryka Arosa
- ↳ Kodowanie Arosa
- ↳ Tunning Arosa
- ↳ Moja Arosa
- ↳ Wykresy Arosa
- ↳ Ateca
- ↳ Tematy techniczne Ateca
- ↳ Układ hamulcowy Ateca
- ↳ Układ wydechowy Ateca
- ↳ Układ chłodzenia Ateca
- ↳ Układ rozrządu silnika Ateca
- ↳ Układ zawieszenia Ateca
- ↳ Oświetlenie Ateca
- ↳ Karoseria Ateca
- ↳ Wnętrze Ateca
- ↳ Elektryka Ateca
- ↳ Car Audio Ateca
- ↳ Nawigacja Ateca
- ↳ Kodowanie Ateca
- ↳ Błędy Ateca
- ↳ Tunning Ateca
- ↳ Moja Ateca
- ↳ Wykresy Ateca
- ↳ Cordoba
- ↳ Cordoba I
- ↳ Tematy techniczne Cordoba I
- ↳ Układ hamulcowy Cordoba I
- ↳ Układ wydechowy Cordoba I
- ↳ Układ chłodzenia Cordoba I
- ↳ Układ rozrządu silnika Cordoba I
- ↳ Układ zawieszenia Cordoba I
- ↳ Oświetlenie Cordoba I
- ↳ Karoseria Cordoba I
- ↳ Wnętrze Cordoba I
- ↳ Elektryka Cordoba I
- ↳ Kodowanie Cordoba I
- ↳ Tunning Cordoba I
- ↳ Moja Cordoba I
- ↳ Wykresy Cordoba I
- ↳ Cordoba II
- ↳ Tematy techniczne Cordoba II
- ↳ Układ hamulcowy Cordoba II
- ↳ Układ wydechowy Cordoba II
- ↳ Układ chłodzenia Cordoba II
- ↳ Układ rozrządu silnika Cordoba II
- ↳ Układ zawieszenia Cordoba II
- ↳ Oświetlenie Cordoba II
- ↳ Karoseria Cordoba II
- ↳ Wnętrze Cordoba II
- ↳ Elektryka Cordoba II
- ↳ Kodowanie Cordoba II
- ↳ Tunning Cordoba II
- ↳ Moja Cordoba II
- ↳ Wykresy Cordoba II
- ↳ Exeo
- ↳ Tematy techniczne Exeo
- ↳ Układ hamulcowy Exeo
- ↳ Układ wydechowy Exeo
- ↳ Układ chłodzenia Exeo
- ↳ Układ rozrządu silnika Exeo
- ↳ Układ zawieszenia Exeo
- ↳ Oświetlenie Exeo
- ↳ Karoseria Exeo
- ↳ Wnętrze Exeo
- ↳ Elektryka Exeo
- ↳ Car Audio Exeo
- ↳ Nawigacja Exeo
- ↳ Kodowanie Exeo
- ↳ Błędy Exeo
- ↳ Tunning Exeo
- ↳ Moje Exeo
- ↳ Wykresy Exeo
- ↳ Ibiza
- ↳ Ibiza I [021A]
- ↳ Tematy techniczne Ibiza I
- ↳ Układ hamulcowy Ibiza I
- ↳ Układ wydechowy Ibiza I
- ↳ Układ chłodzenia Ibiza I
- ↳ Układ rozrządu silnika Ibiza I
- ↳ Układ zawieszenia Ibiza I
- ↳ Oświetlenie Ibiza I
- ↳ Karoseria Ibiza I
- ↳ Wnętrze Ibiza I
- ↳ Elektryka Ibiza I
- ↳ Kodowanie Ibiza I
- ↳ Błędy Ibiza I
- ↳ Tunning Ibiza I
- ↳ Moja Ibiza I
- ↳ Wykresy Ibiza I
- ↳ Ibiza II [6K2]
- ↳ Tematy techniczne Ibiza II
- ↳ Układ hamulcowy Ibiza II
- ↳ Układ wydechowy Ibiza II
- ↳ Układ chłodzenia Ibiza II
- ↳ Układ rozrządu silnika Ibiza II
- ↳ Układ zawieszenia Ibiza II
- ↳ Oświetlenie Ibiza II
- ↳ Karoseria Ibiza II
- ↳ Wnętrze Ibiza II
- ↳ Elektryka Ibiza II
- ↳ Car Audio Ibiza II
- ↳ Kodowanie Ibiza II
- ↳ Błędy Ibiza II
- ↳ Tunning Ibiza II
- ↳ Moja Ibiza II
- ↳ Wykresy Ibiza II
- ↳ Ibiza III [6L]
- ↳ Tematy techniczne Ibiza III
- ↳ Układ hamulcowy Ibiza III
- ↳ Układ wydechowy Ibiza III
- ↳ Układ chłodzenia Ibiza III
- ↳ Układ rozrządu silnika Ibiza III
- ↳ Układ zawieszenia Ibiza III
- ↳ Oświetlenie Ibiza III
- ↳ Karoseria Ibiza III
- ↳ Wnętrze Ibiza III
- ↳ Elektryka Ibiza III
- ↳ Car Audio Ibiza III
- ↳ Kodowanie Ibiza III
- ↳ Błędy Ibiza III
- ↳ Tunning Ibiza III
- ↳ Moja Ibiza III
- ↳ Wykresy Ibiza III
- ↳ Ibiza IV [6J]
- ↳ Tematy techniczne Ibiza IV
- ↳ Układ hamulcowy Ibiza IV
- ↳ Układ wydechowy Ibiza IV
- ↳ Układ chłodzenia Ibiza IV
- ↳ Układ rozrządu silnika Ibiza IV
- ↳ Układ zawieszenia Ibiza IV
- ↳ Oświetlenie Ibiza IV
- ↳ Karoseria Ibiza IV
- ↳ Wnętrze Ibiza IV
- ↳ Elektryka Ibiza IV
- ↳ Car Audio Ibiza IV
- ↳ Nawigacja Ibiza IV
- ↳ Kodowanie Ibiza IV
- ↳ Błędy Ibiza IV
- ↳ Tunning Ibiza IV
- ↳ Moja Ibiza IV
- ↳ Wykresy Ibiza IV
- ↳ Ibiza V [KJ]
- ↳ Tematy techniczne Ibiza V
- ↳ Układ hamulcowy Ibiza V
- ↳ Układ wydechowy Ibiza V
- ↳ Układ chłodzenia Ibiza V
- ↳ Układ rozrządu silnika Ibiza V
- ↳ Układ zawieszenia Ibiza V
- ↳ Oświetlenie Ibiza V
- ↳ Karoseria Ibiza V
- ↳ Wnętrze Ibiza V
- ↳ Elektryka Ibiza V
- ↳ Car Audio Ibiza V
- ↳ Nawigacja Ibiza V
- ↳ Kodowanie Ibiza V
- ↳ Błędy Ibiza V
- ↳ Tunning Ibiza V
- ↳ Moja Ibiza V
- ↳ Wykresy Ibiza V
- ↳ Leon
- ↳ Leon I [1M]
- ↳ Tematy techniczne Leon I
- ↳ Elektryka Leon I
- ↳ Car Audio Leon I
- ↳ Nawigacja Leon I
- ↳ Kodowanie Leon I
- ↳ Błędy Leon I
- ↳ Tunning Leon I
- ↳ Mój Leon I
- ↳ Wykresy Leon I
- ↳ Leon II [1P]
- ↳ Tematy techniczne Leon II
- ↳ Elektryka Leon II
- ↳ Car Audio Leon II
- ↳ Nawigacja Leon II
- ↳ Kodowanie Leon II
- ↳ Błędy Leon II
- ↳ Tunning Leon II
- ↳ Mój Leon II
- ↳ Wykresy Leon II
- ↳ Leon III [5F]
- ↳ Tematy techniczne Leon III
- ↳ Elektryka Leon III
- ↳ Car Audio Leon III
- ↳ Nawigacja Leon III
- ↳ Kodowanie Leon III
- ↳ Błędy Leon III
- ↳ Tunning Leon III
- ↳ Mój Leon III
- ↳ Wykresy Leon III
- ↳ Leon IV
- ↳ Tematy techniczne Leon IV
- ↳ Elektryka Leon IV
- ↳ Car Audio Leon IV
- ↳ Nawigacja Leon IV
- ↳ Kodowanie Leon IV
- ↳ Błędy Leon IV
- ↳ Tunning Leon IV
- ↳ Mój Leon IV
- ↳ Wykresy Leon IV
- ↳ Mii
- ↳ Tematy techniczne Mii
- ↳ Elektryka Mii
- ↳ Kodowanie Mii
- ↳ Tunning Mii
- ↳ Moje Mii
- ↳ Wykresy Mii
- ↳ Tarraco
- ↳ Tematy techniczne Tarraco
- ↳ Elektryka Tarraco
- ↳ Kodowanie Tarraco
- ↳ Tunning Tarraco
- ↳ Moje Tarraco
- ↳ Wykresy Tarraco
- ↳ Toledo
- ↳ Toledo I
- ↳ Tematy techniczne Toledo I
- ↳ Elektryka Toledo I
- ↳ Kodowanie Toledo I
- ↳ Tunning Toledo I
- ↳ Moje Toledo I
- ↳ Wykresy Toledo I
- ↳ Toledo II
- ↳ Tematy techniczne Toledo II
- ↳ Elektryka Toledo II
- ↳ Kodowanie Toledo II
- ↳ Tunning Toledo II
- ↳ Moje Toledo II
- ↳ Wykresy Toledo II
- ↳ Toledo III
- ↳ Tematy techniczne Toledo III
- ↳ Elektryka Toledo III
- ↳ Kodowanie Toledo III
- ↳ Tunning Toledo III
- ↳ Moje Toledo III
- ↳ Wykresy Toledo III
- ↳ Toledo IV
- ↳ Tematy techniczne Toledo IV
- ↳ Elektryka Toledo IV
- ↳ Kodowanie Toledo IV
- ↳ Tunning Toledo IV
- ↳ Moje Toledo IV
- ↳ Wykresy Toledo IV
- ↳ Cupra
- ↳ Cupra Ateca
- ↳ Tematy techniczne Cupra Ateca
- ↳ Elektryka Cupra Ateca
- ↳ Kodowanie Cupra Ateca
- ↳ Tunning Cupra Ateca
- ↳ Moja Cupra Ateca
- ↳ Wykresy Cupra Ateca
- ↳ Cupra Formentor
- ↳ Cupra Leon
- ↳ Tematy techniczne Cupra Leon
- ↳ Elektryka Cupra Leon
- ↳ Car Audio Cupra Leon
- ↳ Nawigacja Cupra Leon
- ↳ Kodowanie Cupra Leon
- ↳ Błędy Cupra Leon
- ↳ Tunning Cupra Leon
- ↳ Mój Cupra Leon
- ↳ Wykresy Cupra Leon
- ↳ Terramar
- ↳ Tematy techniczne Cupra Terramar
- ↳ Elektryka Cupra Terramar
- ↳ Kodowanie Cupra Terramar
- ↳ Tunning Cupra Terramar
- ↳ Moja Cupra Terramar
- ↳ Wykresy Cupra Terramar
- ↳ Old timery
- ↳ 124
- ↳ Tematy techniczne 124
- ↳ 127
- ↳ Tematy techniczne 127
- ↳ 128
- ↳ Tematy techniczne 128
- ↳ 132
- ↳ Tematy techniczne 132
- ↳ 133
- ↳ Tematy techniczne 133
- ↳ 600
- ↳ Tematy techniczne 600
- ↳ 850
- ↳ Tematy techniczne 850
- ↳ 1200
- ↳ Tematy techniczne 1200
- ↳ 1400
- ↳ Tematy techniczne 1400
- ↳ Pozostałe z VAG
- ↳ Pozostałe marki
- Ogólne
- ↳ Car audio
- ↳ Detailing
- ↳ Felgi i opony
- ↳ Offtopic
- ↳ Warsztaty
- ↳ Polecane warsztaty
- ↳ Warsztaty nie polecane.
- ↳ LPG
- Giełda
- ↳ Regulamin działu giełda
- ↳ Sprzedaż auta
- ↳ Sprzedaż części
- ↳ Zakup auta
- ↳ Zakup części
- ↳ Zlecenie usługi
- ↳ Porady przy zakupie auta
- ↳ Oferty znalezione w internecie