Strona 1 z 2
2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
: 20 listopada 2018, 17:51
autor: troudyl
Witam.
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w chłodniejsze dni ( poniżej 8 *C na zewnątrz) po włączeniu ogrzewania w trasie gdy tylko stanę w korku lub się zatrzymam po chwili na zegarze widzę, że ciecz chłodząca spada do70*C. W necie jest multum informacji, że ten typ tak ma, że wymiana głównego termostatu nie zmieni nic. Zacząłem więc oglądać schemat układu chłodzenia w tym silniku i znalazłem kolejny termostat, którego w etce nie ma na wyposażeniu jako części do silnika z manualną skrzynią biegów. Okazuje się, że za silnikiem, idzie wąż od EGR na którym jest "regulator przepływu" o oznaczeniu 1k0 121 113A ( wszyscy sprzedają go jako termostat do skrzyni dsg). Przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem oba termostaty główny i ten mały . dziś zrobiłem test . po nocce o 6 rano (-1 na zewnątrz) zrobiłem 15 km, jak tylko złapał 90 na zegarze wjechałem na parking w robocie, postój 4 minut, temperatura nie spadła. na 99% jeszcze duży obieg się nie otworzył. Po 8 godzinach znów 15 km ale tym razem go cisnąłem by się otworzył duży obieg i znów na 4 minuty na postoju. 90*C z zegara nie zeszło. Aby potwierdzić, czy problem jest rozwiązany poczekam na wyjazd w dłuższą trasę przy większych mrozach.
Jak znalazłem ten termostat? Otóż na schemacie węży zastanowił mnie mały szczegół i sprawdziłem co to jest w rzeczywistości załącznik przedstawia to zdjęcie
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
: 21 listopada 2018, 16:31
autor: Miro
nr części który podałeś, czyli 1k0 121 113A
zowie się regulator płynu chłodzącego, faktycznie producent podaje go przy skrzyniach automat, występuje również w benzynie.
Wtedy inny jest również sam wąż.
Można go wtedy kupić jako część osobną, pokazuje go normalnie po VIN
W przypadku silnika np właśnie 2.0TDI CAHA, nie wiedzieć czemu, regulator ten , nie występuje jako część osobna
Jest on częścią składową węża cieczy chłodzącej 03L 121 157 B, jest wtedy w komplecie z obejmami ( N 906 870 01 ) itd
Exeo 2011 CAHA, skrzynia manual :
Silnik taki jak twój, rocznik zapewne tez podobny..
jak więc widać, ETKA go pokazuje... tylko trzeba " głębiej" poszukać..
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
: 24 listopada 2018, 17:56
autor: troudyl
Dzięki Miro za poprawkę. Ja osobiści korzystałem z ETKI online i tam nie udało mi się głębiej dość. Dzięki za super screeny. Ja mam rocznik 2010, przy okazji wymieniłem główny termostat który otwierał się przy 82*C ( oryginalny który był wsadzony) na termostat z końcówka AD który otwiera się przy 87*C.
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
: 03 grudnia 2019, 11:48
autor: gullii21
Cześć.Ja mam Exeo TDI 2.0 oz.silnika Cag i od nowości zgłaszałem problem z utratą temperatury na co serwis odpowiedział że ten typ tak ma .I teraz moje pytanie czy ja muszę wymienić Regulator płynu chłodzącego czy wogóle w moim nie występuje i muszę zamontować komplet z wężami
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
: 11 grudnia 2019, 11:47
autor: golfgolf12345
Panowie,prześledziłem post,i mam pytanie podpowie ktoś dokładnie co trzeba wymienić ,żeby problem z utratą temperatury zginął.
Posiadam Exeo 2.0 TDI CR 170KM ozn, CAHA ze skrzynią manualną 6 biegową.
Z tego co wyczytałem trzeba wymienić główny termostat,tylko że ja mam ten prosty króciec i i w środku termostat siedzi,więc raczej ten z końcówką AD nie podejdzie bo ma więcej króćcy.Następnie wymiana regulatora cieczy ,który jest w zestawie z wężami.
Mój silnik nie posiada tego regulatora?Trzeba go dołożyć?Czy poprostu wymienić na sprawny,bo nie mogę jasno tego wyczytać w poście.
Potrzebowałbym jeszcze dokładny nr.części oem tego regulatora z wężami.
Udało mi się te nr.części:
03L 121 113 A (główny termostat)
03L 121 111 AD(nie wiem czy to jest główny termostat do wersji z automatyczną skrzynią biegów,czy to jest ten dodatkowy przy wężu EGR)
1k0 121 113A(czy ten jest jako dodatkowy przy wężu EGR)
Proszę o pomoc.
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
: 11 grudnia 2019, 21:13
autor: gullii21
Cześć .Jeszcze tego nie wymieniałem ale zamierzam. Zlokalizowałem ten termostat z tyłu silnika przy ścianie grodziowej i u mnie wystarczy wymienić tą część 03L121157B ale jeżeli nie masz jej to musisz wymienić komplet z wężami a taki komplet to koszt 700zł w aso.
Jak to wymienisz czy zamotujesz to proszę daj znać czy wszystko działa no i powinno spaść spalanie bo silnik będzie dogrzany.
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
: 11 grudnia 2019, 22:10
autor: golfgolf12345
Ten nr. 03L121157B to jest nr.całego zestawu węży koszt około 670zł w ASO.
Ponieważ po ETCE w ASO SEAT nie ma podziału na poszczególne części tego zestawu przynajmniej do mojego silnka CAHA
Ja wyczytałem ,że trzeba wymienić :
-termostat EGR nr.części 1K0 121 113A
-zaworek zwrotny 1J0 122 351
-główny termostat 03L 121 113A lub 03L 121 111 AD
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
: 08 stycznia 2020, 22:00
autor: dobot
Cześć,
Mam identyczny problem jak opisany w pierwszym poście.
Proszę napiszcie który dokładnie termostat trzeba wymienić (nr bo widzę na all…. takie 1K0 121 113A) ale nie wiem czy to jest tylko ten czy wszystkie 3 jak było napisane wyżej.
Pozdrawiam
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
: 30 marca 2020, 23:07
autor: romekkk
Temat nie dawał mi spokoju. W poprzednim Leonie 1M nie było takich jaj jak tutaj. Przebrnąłem przez fora A4 B8 gdyż mają te same silniki co Exeo i powiem Wam że nie ma reguły. Niektórym się polepszyło po wymianie głównego termostatu, innym po wymianie małego termostatu a jeszcze inni wymieniali obydwa jednak zdecydowanej większości działania te nic nie dały.
Sam zacząłem grzebać i o ile główny termostat jest ok to wymieniłem ten mały, tzw termostat skrzyni DSG (mam manuala i etka twierdzi że go nie ma a jest). Wymiana nie jest prosta bo dziad jest nieźle schowany i trzeba się trochę węży narozpinać ale się da. Pełen nadziei zmieniłem i co? I nic. Temperatura potrafi szaleć jak na dworze poniżej 5 stopni.
Znaczna poprawa jest jak wyłączymy tryb Auto na klimatorniku - temperatura dużo szybciej rośnie i nie waha się jak na Auto.
Olałem temat bo szkoda nerwów i kasy. Polecam zrobić to samo
Ps. Żeby nie było - dbam o wóz i wszystko ma być na tip top, ale wahania temperatury w 2.0 CR to temat rzeka i są marne szanse żeby się z tym uporać.
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
: 31 marca 2020, 10:23
autor: desmo
Miro , wrzuć normalnie fotki na forum bez zewnętrznych odnośników. Mamy sporo miejsca na chmurze
