zakup Arony - kilka pytań i dyskusja o silnikach
: 20 stycznia 2024, 12:53
To mój debiut na forum.
Przymierzam się do zakupu auta na tzw.: „daily”, ma być oszczędne, wielkością kompaktowe (jak Focus) i podwyższane. Aby opłaty podatku drogowego oraz ubezpieczeń były niskie musi być silnik 1.0 do 1.2 (nie będzie rejestrowane w Polsce)
Wybór jest jeden oczywisty: Seat Arona, silnik 3 cylindrowy, ten najmocniejszy, skrzynia DSG dla wygody. Skoda Kamiq odpada bo ma szkaradny przód a Vw T-Cross jest znacznie droższy.
Drugie auto mam tez z automatem.
Kilka pytań na które nie znam odpowiedzi dla łatwiejszej orientacji ponumeruję zagadnienia:
1. Silnik 1.0 ma domyślne interwały olejowe 2 lata lub 30 tys. km? Olej 0W20 bo jest filtr OPF (od 2018 powinien być)
2. Pasek wytrzymuje wg producenta 200 tys. km jednak rozsądni wymieniają po 8 latach lub 100 tys. km bo koszt jest śmiesznie niski
3. Czy auto ma tzw. Hill Holder? W skrzyni automatycznej stając na światłach na „Drive” trzeba trzymać nogę na hamulcu? Inaczej auto zacznie jechać. Jest hamulec ręczny na linkę a nie elektryczny
4. W skrzyni DSG która jest sucha olej producent nakazuje wymieniać co 60 tys. km ?
5. Czy auta te maja jeszcze tzw. papierowe książki serwisowe czy już tylko elektroniczne?
6. Czy jest coś na co musze zwrócić uwagę przy kupnie tego auta? Znane usterki tego modelu/silnika?
Dziękuję za porady.
Auto chce zakupić na jesień, skłaniam się nawet do tego aby miało przebieg 100 tys. km. Bo wtedy będzie dobra cena. Przy przebiegach 10 tys. km rocznie wystarczy na 10 lat.
Tylko znaleźć takie które ma książkę serwisowa i olej nie był tylko 3 razy wymieniany…
Najpierw jazda próbna wiosną
Przymierzam się do zakupu auta na tzw.: „daily”, ma być oszczędne, wielkością kompaktowe (jak Focus) i podwyższane. Aby opłaty podatku drogowego oraz ubezpieczeń były niskie musi być silnik 1.0 do 1.2 (nie będzie rejestrowane w Polsce)
Wybór jest jeden oczywisty: Seat Arona, silnik 3 cylindrowy, ten najmocniejszy, skrzynia DSG dla wygody. Skoda Kamiq odpada bo ma szkaradny przód a Vw T-Cross jest znacznie droższy.
Drugie auto mam tez z automatem.
Kilka pytań na które nie znam odpowiedzi dla łatwiejszej orientacji ponumeruję zagadnienia:
1. Silnik 1.0 ma domyślne interwały olejowe 2 lata lub 30 tys. km? Olej 0W20 bo jest filtr OPF (od 2018 powinien być)
2. Pasek wytrzymuje wg producenta 200 tys. km jednak rozsądni wymieniają po 8 latach lub 100 tys. km bo koszt jest śmiesznie niski
3. Czy auto ma tzw. Hill Holder? W skrzyni automatycznej stając na światłach na „Drive” trzeba trzymać nogę na hamulcu? Inaczej auto zacznie jechać. Jest hamulec ręczny na linkę a nie elektryczny
4. W skrzyni DSG która jest sucha olej producent nakazuje wymieniać co 60 tys. km ?
5. Czy auta te maja jeszcze tzw. papierowe książki serwisowe czy już tylko elektroniczne?
6. Czy jest coś na co musze zwrócić uwagę przy kupnie tego auta? Znane usterki tego modelu/silnika?
Dziękuję za porady.
Auto chce zakupić na jesień, skłaniam się nawet do tego aby miało przebieg 100 tys. km. Bo wtedy będzie dobra cena. Przy przebiegach 10 tys. km rocznie wystarczy na 10 lat.
Tylko znaleźć takie które ma książkę serwisowa i olej nie był tylko 3 razy wymieniany…
Najpierw jazda próbna wiosną