Seat Leon X-Perience 1.4 TSI

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LeśnyPatatajnik
Posty: 13
Rejestracja: 09 sierpnia 2018, 11:34
Model auta: Leon III [5F]
Pojemność silnika: 1.4
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 125/200
Oznaczenie silnika: CZCA
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Seat Leon X-Perience 1.4 TSI

Post autor: LeśnyPatatajnik » 10 sierpnia 2018, 10:54

Auto posiadam od pół roku. W tym czasie zrobiłem nim 15k km, po których jestem bardzo zadowolony z niego, choć mogłoby być więcej mocy.

MODEL: Seat Leon X-Perience 5F ST 2018 Polift

SILNIK: 1.4 TSI (CZCA)
Aktualnie: 125 KM/200 Nm
Plany: chiptuning

UKŁAD DOLOTOWY:
Aktualnie: seria
Plany: brak

UKŁAD WYDECHOWY:
Aktualnie: seria
Plany: jakiś cat-back, lub tłumik końcowy

UKŁAD NAPĘDOWY: seria

ZAWIESZENIE I KOŁA:
Aktualnie: seria
Plany: brak

UKŁAD HAMULCOWY:
Aktualnie: seria
Plany: brak

BODY-KIT:
Aktualnie: seria
Plany: brak

ŚRODEK:
Aktualnie: seria, alcantara z pomarańczowymi przeszyciami
Plany: brak

CAR-AUDIO:
Aktualnie: seria
Plany: brak

POZOSTAŁE PLANY:
Póki co brak

FOTKI:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Seat Leon III [5F] X-Perience 1.4 TSI 125/200 (CZCA)

Awatar użytkownika
michu
Site Admin
Posty: 288
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:45
Model auta: Inny VAG
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 200/280
Oznaczenie silnika: CCZA
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań/Kalisz

Re: Seat Leon X-Perience 1.4 TSI

Post autor: michu » 10 sierpnia 2018, 11:12

Rzadko spotykana wersja, niestety na spocie nie zdążyłem obejrzeć dokładnie autka i porozmawiać.

Mam nadzieje, że następnym razem uda się :)

Awatar użytkownika
LeśnyPatatajnik
Posty: 13
Rejestracja: 09 sierpnia 2018, 11:34
Model auta: Leon III [5F]
Pojemność silnika: 1.4
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 125/200
Oznaczenie silnika: CZCA
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Seat Leon X-Perience 1.4 TSI

Post autor: LeśnyPatatajnik » 10 sierpnia 2018, 11:37

Napewno się uda jeszcze obejrzeć, w Poznaniu raczej będę wpadał regularnie.

Póki co dla mnie jedyne minusy to najzwyklejsza pierdziawka zagięta do dołu jako koniec wydechu, która nie ma za grosz Seatowego charakteru. Planuje zrobić jakiś cat-back, lub może cały tłumik końcowy od np. Cupry (widziałem ostatnio na OLX za 600zł co przy cenie cat-backa sporo taniej wychodzi, być może będzie też wtedy montaż P&P łatwy, choć nie znam się zupełnie na tym). Nie oczekuję jakiegoś mega donośnego "burczenia" bo mimo wszystko to moje daily, którym czasem robię długie trasy, więc zapewne by przeszkadzał, ale trochę charakteru mu potrzeba. Dodatkowo planuję jakiś chiptuning choć nie wiem czy można z tego silnika coś w ogóle fajnego wyciągnąć, czy ma to jakikolwiek sens. Proszę o jakieś porady, podpowiedzi.
Seat Leon III [5F] X-Perience 1.4 TSI 125/200 (CZCA)

Awatar użytkownika
michu
Site Admin
Posty: 288
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:45
Model auta: Inny VAG
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 200/280
Oznaczenie silnika: CCZA
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań/Kalisz

Re: Seat Leon X-Perience 1.4 TSI

Post autor: michu » 10 sierpnia 2018, 12:32

Jeśli chodzi o wydech i przeszkadza Ci tylko wygląd - to może warto zastanowić się nad samą końcówką - nie wiem czy jest w zderzaku lub dyfuzorze otwór na wydech - na zdjęciach nie widać akurat tego.

Jeśli chodzi o Chip - można przemyśleć - jednak z tego co kojarzę w 1.4 sprzęgło jest dość słabe i przed zabiegiem warto wysłać do obicia kevlarem.

Awatar użytkownika
LeśnyPatatajnik
Posty: 13
Rejestracja: 09 sierpnia 2018, 11:34
Model auta: Leon III [5F]
Pojemność silnika: 1.4
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 125/200
Oznaczenie silnika: CZCA
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Seat Leon X-Perience 1.4 TSI

Post autor: LeśnyPatatajnik » 10 sierpnia 2018, 14:00

Brak wycięcia, choć sądzę, że nie byłoby problemu wyciąć ich z dyfuzora. Wygląd i mimo wszystko dźwięku też mógłby trochę dostać. Ciekaw jestem jakby to wyglądało np. na tłumiku końcowym Cupry (np. https://www.olx.pl/oferta/tlumik-koncow ... 1921f7c5a6). Czy, to da coś dźwięku fajnego nie męczącego i czy w X-Perience będzie wszystko ładnie pasować od razu, czy to zbyt dużo kombinacji. Ma ktoś jakieś obeznanie w tym?

Dzięki za info o sprzęgle, doczytałem, że do około 170km można dojść chipem, więc to już by było coś i tak naprawdę koniec przeróbek, bo później skrzynia itp. już by nie wytrzymały z tego co wyczytałem, a nie chciałbym zmieniać wszystkiego po kolei.
Seat Leon III [5F] X-Perience 1.4 TSI 125/200 (CZCA)

Awatar użytkownika
michu
Site Admin
Posty: 288
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:45
Model auta: Inny VAG
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 200/280
Oznaczenie silnika: CCZA
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań/Kalisz

Re: Seat Leon X-Perience 1.4 TSI

Post autor: michu » 10 sierpnia 2018, 14:04

Cupra ST - nie ma żadnego dźwięku fajnego przy większej pojemności , więc przy 1.4 też to nic nie da - ja bym postawił na końcówkę, a jeżeli chcesz koniecznie dźwięk i fajny wygląd - przejedz się do Kalińskiego, na pewno coś zaproponują.

Przed chipem obiłbym kevlarem.

KubaaBia
Posty: 7
Rejestracja: 25 lipca 2018, 22:52
Model auta: Leon III [5F]
Pojemność silnika: 1.4
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 125/200
Oznaczenie silnika: CAHX
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: Białystok

Re: Seat Leon X-Perience 1.4 TSI

Post autor: KubaaBia » 13 sierpnia 2018, 08:25

Tak jak Michu mowil, kewlar przy tej skrzyni to podstawa jak chcesz boxa albo chipa zrobic.
Plus bym pilnowal aby nie było mocnego strzału z samego dołu bo wtedy nawet i kewlar nie pomoze.

Awatar użytkownika
LeśnyPatatajnik
Posty: 13
Rejestracja: 09 sierpnia 2018, 11:34
Model auta: Leon III [5F]
Pojemność silnika: 1.4
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 125/200
Oznaczenie silnika: CZCA
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Seat Leon X-Perience 1.4 TSI

Post autor: LeśnyPatatajnik » 13 sierpnia 2018, 09:06

KubaaBia pisze:
13 sierpnia 2018, 08:25
Plus bym pilnowal aby nie było mocnego strzału z samego dołu bo wtedy nawet i kewlar nie pomoze.
W sensie, żeby po chipie nie było ustawienia wiekszej mocy przy niskich obrotach, żeby nie równać ich zbyt mocno?

Czyli ogólnie chip wiąże się z kevlarowaniem od razu i każde kolejnie ewentualnie późniejsze zmiany dodające mocy już będą mega utrudnione bo sama skrzynia nie wytrzyma tego? Znana jest jakaś bezpieczna granica? Powinienem może założyć osobny temat o tym na forum?
Seat Leon III [5F] X-Perience 1.4 TSI 125/200 (CZCA)

KubaaBia
Posty: 7
Rejestracja: 25 lipca 2018, 22:52
Model auta: Leon III [5F]
Pojemność silnika: 1.4
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 125/200
Oznaczenie silnika: CAHX
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: Białystok

Re: Seat Leon X-Perience 1.4 TSI

Post autor: KubaaBia » 19 sierpnia 2018, 07:49

LeśnyPatatajnik pisze:
13 sierpnia 2018, 09:06
KubaaBia pisze:
13 sierpnia 2018, 08:25
Plus bym pilnowal aby nie było mocnego strzału z samego dołu bo wtedy nawet i kewlar nie pomoze.
W sensie, żeby po chipie nie było ustawienia wiekszej mocy przy niskich obrotach, żeby nie równać ich zbyt mocno?

Czyli ogólnie chip wiąże się z kevlarowaniem od razu i każde kolejnie ewentualnie późniejsze zmiany dodające mocy już będą mega utrudnione bo sama skrzynia nie wytrzyma tego? Znana jest jakaś bezpieczna granica? Powinienem może założyć osobny temat o tym na forum?
Tematu nie ma co zakładac bo tego jest multum np. na Leon Club :)

Przede wszystkim zacznijmy od tego ze z silnika 1.4 TSI za dużo nie wykrecisz jeżeli planujesz grubsze mody :) Na forach niemieckich i hiszpanskich widziałem posty co ludzie po 200km-230km robili ten silnik ale to wiąze sie juz z takimi modyfikacjami jak : sprzegło kevlarowe, nowe turbo, nowy IC, nowy soft oczywiscie i to trzeba liczyc ze sprzegło (całe) wytrzyma taką moc.

Ale odpowiadając na twoje pytanie to tak,nie może byc mocnego strzału z zakresów przynajmniej ponizej 2k. Musi byc wykres ładnie pociagniety i rozciagniety z całym zakresie obrotów.
Jeżeli zamontujesz BOXA to za dużo nie podziałasz bo tam masz ustawione na sztywno parametry i temu warto sprawdzic jak wyglada zakres momentu na seri i po zamontowaniu boxu i wtedy bedzie wiadomo.
Jeżeli pojedziesz na indywidualne strojnie to wtedy masz pewnosc ze osoba robiąca program może ci go rozciągnac w pełnym zakresie bez mocnego poczatku.

Niestety ale 1.4 TSI mają dość słabą skrzynie MQ200. Kilka osób na forum leona po wsadzeniu boxa/programu ze 125km na 140-145km po 30-40k km miało do wymiana sprzegło bo się slizgało i temu warto obic kevlarem wtedy 2/3x wiecej zrobic km.

Ja w swoim poprzednim aucie przed programem robiłem dwumas i sprzegło z obiciem kevlarowym i nie załowałem. 200zł za to zaplaciłem, sprzegło było troche twardsze na poczatku ale moc i nm podniesliesmy srednio 35km/64nm i zadnych problemów :)

bikis69
Posty: 8
Rejestracja: 28 lipca 2018, 22:14
Model auta: Leon III [5F]
Pojemność silnika: 1.4
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 125
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: Seat Leon X-Perience 1.4 TSI

Post autor: bikis69 » 16 września 2018, 21:12

Z tego co pamiętam to możemy je wykręcić do 160 bez przeszkód ( mamy ten sam samochód :D, jedyna różnica to felgi ).

Co do Wydechu to spokojnie możesz zmienić tan dyfer ( nakładkę zderzaka tył )i wstawić np od wersji 1.8 TSI. Po czym podmieniasz układ wydechowy lub z nakładka z 2.0 tdi o końcówka wydechu z FR.

Trzeba zobaczyć jak idzie wydech od 1.8. Ktoś mi ostatnio wspominał w salonie że można je podmienić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mój Leon III”