Prawa strona słabo chłodzi klima/AC
: 27 lipca 2021, 10:09
Witam serdecznie wszystkich.
Mój problem z leonidasem wygląda następująco.
Przy załączonej klimatyzacji w trybie sync, LO, AC na czy to na max, czy też nie, lewa strona chłodzi cacy, ale im bardziej na prawo, tym gorzej.
Kratka na prawo od kierownicy daje cieplejsze powietrze o kilka stopni 1-2 ( jest zimne, ale nie tak jak te ze skrajnie lewego), kratka na prawo od "systemu multimedialnego" daje już zauważalnie cieplejsze powietrze, ale nadal można je określić jako chłodne, ale bez szału no i skrajnie prawa już daje ni to letnie, ale na pewno niezimne/schłodzone powietrze.
Znalazłem na YT na przykładzie A4 B6 że gdy lewa strona chłodzi, a prawa grzeje, to walnięty jest silniczek nastaw klap temperatury.
Przeprowadziłem teścik, ustawiając LO/HI następnie HI/LO (lewa/prawa), no i pierwszy wariant pomyślnie, drugi wariant niby też, bo lewa strona grzała, a prawa nie dawała chłodu, tylko te letnie powietrze.
Tak więc bazując na etce ściągnąłem plastik z lewej strony pod kolumną środkową i zaglądałem na ten silniczek. Gdy podnosiłem temperaturę na sync, oraz samej lewej strony silniczek reagował. Gdy podnosiłem temperaturę prawej strony brak reakcji (być może wtedy dogrzewa elektryczną grzałką, nie wiem).
Myślałem też, że być może ta klapa się nie domyka do końca, ale to przyniosło mi na myśl, czy przypadkiem ta pierwsza dolna klapa nie reguluje przepływu przez nagrzewnicę (w sensie jest przepływ i brak przepływu, by nagrzewać powietrze w trybie grzania), a dopiero następna reguluje, na którą stronę to ma lecieć.
Znalazłem też info w sieci, jakby powodem mógł być niska ilość czynnika w układzie. Myślę sobie że jeśli lewa strona chłodzi, tak jak powinna, bo chłód jest naprawdę mocny, to ilość czynnika nie będzie powodować, że pół wymiennika będzie lodowate a pół nie, no chyba, że tak faktycznie może się tak dziać, ale moim tokiem rozumowania jeśli byłoby mniej czynnika niż powinno to cały wymiennik uzyskałby nie tak niską temperaturę jak powinien.
Dołączam obrazek z etki, widoczna bez rozbierania deski jest tylko silniczek nr 3.
Mój problem z leonidasem wygląda następująco.
Przy załączonej klimatyzacji w trybie sync, LO, AC na czy to na max, czy też nie, lewa strona chłodzi cacy, ale im bardziej na prawo, tym gorzej.
Kratka na prawo od kierownicy daje cieplejsze powietrze o kilka stopni 1-2 ( jest zimne, ale nie tak jak te ze skrajnie lewego), kratka na prawo od "systemu multimedialnego" daje już zauważalnie cieplejsze powietrze, ale nadal można je określić jako chłodne, ale bez szału no i skrajnie prawa już daje ni to letnie, ale na pewno niezimne/schłodzone powietrze.
Znalazłem na YT na przykładzie A4 B6 że gdy lewa strona chłodzi, a prawa grzeje, to walnięty jest silniczek nastaw klap temperatury.
Przeprowadziłem teścik, ustawiając LO/HI następnie HI/LO (lewa/prawa), no i pierwszy wariant pomyślnie, drugi wariant niby też, bo lewa strona grzała, a prawa nie dawała chłodu, tylko te letnie powietrze.
Tak więc bazując na etce ściągnąłem plastik z lewej strony pod kolumną środkową i zaglądałem na ten silniczek. Gdy podnosiłem temperaturę na sync, oraz samej lewej strony silniczek reagował. Gdy podnosiłem temperaturę prawej strony brak reakcji (być może wtedy dogrzewa elektryczną grzałką, nie wiem).
Myślałem też, że być może ta klapa się nie domyka do końca, ale to przyniosło mi na myśl, czy przypadkiem ta pierwsza dolna klapa nie reguluje przepływu przez nagrzewnicę (w sensie jest przepływ i brak przepływu, by nagrzewać powietrze w trybie grzania), a dopiero następna reguluje, na którą stronę to ma lecieć.
Znalazłem też info w sieci, jakby powodem mógł być niska ilość czynnika w układzie. Myślę sobie że jeśli lewa strona chłodzi, tak jak powinna, bo chłód jest naprawdę mocny, to ilość czynnika nie będzie powodować, że pół wymiennika będzie lodowate a pół nie, no chyba, że tak faktycznie może się tak dziać, ale moim tokiem rozumowania jeśli byłoby mniej czynnika niż powinno to cały wymiennik uzyskałby nie tak niską temperaturę jak powinien.
Dołączam obrazek z etki, widoczna bez rozbierania deski jest tylko silniczek nr 3.