Seat Leon 5F stuki w układzie kierowniczym
: 16 listopada 2020, 10:01
Witam Wszystkich,
Piszę z wielką prośbą o pomoc w problemie ze stukaniem w układzie kierowniczym. Podczas krótkich i dynamicznych ruchów kierownica w prawo i lewo słychać delikatne puknięcia. Jest to slyszalne tylko na postoju. Podczas jazdy nic nie słychać wszystko idealnie cichutko pracuje. Na nierównościach również cisza. Auto sprawdzone na dwóch SKP i stwierdzono brak luzów, zawieszenie wręcz w stanie idealnym. Nie stwierdzono luzów na maglownicy (milimetrowy ruch kierownica już jest widoczny na kołach). Podejrzenie padło na krzyżaki. Sprawdzono krzyżaki i również nie ma na nich luzu wyczuwalnego przy trzymaniu ręką. Krzyżak łączący sie z maglownica również skręcony jak należy i zero luzu. Diagnosta stwierdził że mamy do czynienia z luzem miedzyzebnym albo w samej przekładni lub właśnie na łączeniu krzyżaka z maglem. Jest to niby luz technologiczny i pewnie tak musi być. Bardzo proszę o Wasza opinie czy jest to prawda czy raczej ściema. Auto to Seat Leon 5F 2016 40 tys przebiegu, wszystko jak nowe a jednak coś stuka. Mamy tu wspomaganie elektryczne, może tu jest jakiś luz ? Czy ktoś z forumowiczów ma też Leona 5F? Będę wdzięczny za sprawdzenie czy w waszych Leonach też słuchać to pukanie przy krótkich szybkich ruchach kierownica lewo prawo na postoju. Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam.
Piszę z wielką prośbą o pomoc w problemie ze stukaniem w układzie kierowniczym. Podczas krótkich i dynamicznych ruchów kierownica w prawo i lewo słychać delikatne puknięcia. Jest to slyszalne tylko na postoju. Podczas jazdy nic nie słychać wszystko idealnie cichutko pracuje. Na nierównościach również cisza. Auto sprawdzone na dwóch SKP i stwierdzono brak luzów, zawieszenie wręcz w stanie idealnym. Nie stwierdzono luzów na maglownicy (milimetrowy ruch kierownica już jest widoczny na kołach). Podejrzenie padło na krzyżaki. Sprawdzono krzyżaki i również nie ma na nich luzu wyczuwalnego przy trzymaniu ręką. Krzyżak łączący sie z maglownica również skręcony jak należy i zero luzu. Diagnosta stwierdził że mamy do czynienia z luzem miedzyzebnym albo w samej przekładni lub właśnie na łączeniu krzyżaka z maglem. Jest to niby luz technologiczny i pewnie tak musi być. Bardzo proszę o Wasza opinie czy jest to prawda czy raczej ściema. Auto to Seat Leon 5F 2016 40 tys przebiegu, wszystko jak nowe a jednak coś stuka. Mamy tu wspomaganie elektryczne, może tu jest jakiś luz ? Czy ktoś z forumowiczów ma też Leona 5F? Będę wdzięczny za sprawdzenie czy w waszych Leonach też słuchać to pukanie przy krótkich szybkich ruchach kierownica lewo prawo na postoju. Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam.