Strona 1 z 1

Wastegate

: 28 września 2020, 15:07
autor: Maxes
Panowie, posiadam leona 1.5tsi DADA 2019r i mam problem z hałasującym wastegate po uruchomieniu silnika (metaliczne brzęczenie cięgna jak i zaworu wastegate), a teraz już podczas jazdy zwłaszcza w trybie 2cylindrowym.

Byłem oczywiście z tym w aso, łącznie ze zgłaszaniem problemu w centrali producenta. No i odpowiedz taka, że nic z tym nie zrobią, silnik pracuje prawidłowo nie ma żadnych błędów w sterowniku i to wszystko.

Na auto mam jeszcze 4lata gwarancji to na co ta gwarancja pytam. Dodam, że problem pojawił się przy przebiegu ok 10kkm i było to ciche metaliczne postukiwanie.
Natomiast teraz mam przejechane 24500km i brzęczy, że wstyd odpalać rano (nowe sic!) auto.

Co jeszcze dodam, zawór wastegate prawdopodobnie w zależności jak się ułoży powoduje że auto łapie muła albo jedzie prawidłowo. Turbo wstaje pow. 2tyś obr a wstawało sporo prędzej.

Próbować ten problem zgłaszać do skutku jakieś porady?

Re: Wastegate

: 28 września 2020, 20:05
autor: desmo
Maxes pisze:
28 września 2020, 15:07

Co jeszcze dodam, zawór wastegate prawdopodobnie w zależności jak się ułoży powoduje że auto łapie muła albo jedzie prawidłowo. Turbo wstaje pow. 2tyś obr a wstawało sporo prędzej.
Czyli zaobserwowałeś zmiany w pracy silnika , jedź do ASO , wsadź serwisanta do auta czy doradcę , zostaw auto na testy , nagraj film ,etc.
Może inne ASO ma lepsze podejście do klienta?

Re: Wastegate

: 04 października 2020, 21:33
autor: Maxes
desmo pisze:
28 września 2020, 20:05
Maxes pisze:
28 września 2020, 15:07

Co jeszcze dodam, zawór wastegate prawdopodobnie w zależności jak się ułoży powoduje że auto łapie muła albo jedzie prawidłowo. Turbo wstaje pow. 2tyś obr a wstawało sporo prędzej.
Czyli zaobserwowałeś zmiany w pracy silnika , jedź do ASO , wsadź serwisanta do auta czy doradcę , zostaw auto na testy , nagraj film ,etc.
Może inne ASO ma lepsze podejście do klienta?
Auto było w ASO tydzień, nagrany filmik, jazdy testowe łącznie z doradcą serwisowym. Stwierdził, że auto ma problem oraz "buczy", "rezonuje" w okolicach 2200-2500obr (bieg jałowy jak i każdy bieg przy tej prędkości obrotowej silnika) protokół z opisem usterki i filmem wysłane do centrali producenta i odpowiedź z centrali taka ,że z autem jest wszystko ok i tak ma być... Inne ASO jest też zależne od decyzji centrali i ma związane ręce. Myślę że te silniki mają "jakąś" wadę zwłaszcza z turbo i centrala to wie ale wycisza sprawę. WTF