Falujące obroty na biegu jałowym
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 sierpnia 2018, 22:09
- Model auta: Leon II [1P]
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Moc [KM] / Nm: 185
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Falujące obroty na biegu jałowym
Witam.Mam problem który mnie dręczy już ponad miesiąc w moim Seacie Leonie 1P 2.0 TFSI (185km) i nie mogę sobie dać z tym rady , obroty szaleją do 2tyś i spadają. Według komputera wynika ze jest nieszczelny układy dolotowy , uszkodzony czujnik turbosprężarki , wypadanie zapłonów.Układ dolotowy sprawdzony jest ok , czujnik ciśnienia wymieniony ( błąd znikł ) z wypadaniem zapłonów jest już ok ( błąd znikł ) po wymianie przepustnicy obroty już tak nie szaleją ale wahają się do 1200 i spadają. Problem nadal jest , jutro będę wymieniał jeszcze kolektor ssący i zobaczę czy przyczyny już nie będzie. Może ktoś miał podobny problem i poradził sobie z tym. Proszę o każdą pomoc.
- michu
- Site Admin
- Posty: 302
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:45
- Model auta: Cupra Formentor
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Moc [KM] / Nm: 200/280
- Oznaczenie silnika: CCZA
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań/Kalisz
Re: Falujące obroty na biegu jałowym
Czy aktualnie komputer wskazuje jakieś błędy ? Czy falujące obroty występują zarówno na zimnym i ciepłym silniku?
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 sierpnia 2018, 22:09
- Model auta: Leon II [1P]
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Moc [KM] / Nm: 185
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Falujące obroty na biegu jałowym
Dziś mi się zapaliła kontrolka ze są jakieś błędy ale będę wiedział wieczorem co tam znów się pojawiło.Falujące obroty na zimnym delikatnie drżą a na ciepłym podskakują do 1200 unormują się i są momenty ze znów podskoczą do 1200 i trzymają i tak w kółko spadnie chwile jest ok i znów to samo.
- michu
- Site Admin
- Posty: 302
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:45
- Model auta: Cupra Formentor
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Moc [KM] / Nm: 200/280
- Oznaczenie silnika: CCZA
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań/Kalisz
Re: Falujące obroty na biegu jałowym
Wrzuć wieczorem jakie błędy komp wyrzucił wraz z numerami, będziemy myśleć co i gdzie szukać..
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 sierpnia 2018, 22:09
- Model auta: Leon II [1P]
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Moc [KM] / Nm: 185
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Falujące obroty na biegu jałowym
P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym .
(...DODAM FOTO JAKIE BŁĘDY WYWALAŁO PRZED OBECNYMI WYMIANAMI...)Nic innego już nie wybija jak narazie z błędów tylko te P2279. Jak wspomniałem układ sprawdzony , nawet przepustnica wymieniona ale po wymianie faluje do 1200 obrotów i spada albo rośnie znów .Przed wymianami skakało do 2000tys obrotów .Zapomialem wspomnieć ze tez wymieniłem odme .Opcja mi została wymienić kolektor ssący który będę jutro wymieniał i zobaczę czy to pomogło czy nie . to jest foto błędów które wywaliło przed wymianami .
(...DODAM FOTO JAKIE BŁĘDY WYWALAŁO PRZED OBECNYMI WYMIANAMI...)Nic innego już nie wybija jak narazie z błędów tylko te P2279. Jak wspomniałem układ sprawdzony , nawet przepustnica wymieniona ale po wymianie faluje do 1200 obrotów i spada albo rośnie znów .Przed wymianami skakało do 2000tys obrotów .Zapomialem wspomnieć ze tez wymieniłem odme .Opcja mi została wymienić kolektor ssący który będę jutro wymieniał i zobaczę czy to pomogło czy nie . to jest foto błędów które wywaliło przed wymianami .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- bledow
- Ex-klubowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 25 lipca 2018, 23:26
- Model auta: Leon I [1M]
- Pojemność silnika: 1.9
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Moc [KM] / Nm: 258/508
- Oznaczenie silnika: ARL
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Będzin
Re: Falujące obroty na biegu jałowym
W tych silnikach a zwłaszcza z początku produkcji kolektory miały problem z wyrabiającymi ośkami kierownic klap i tam powstawały nieszczelności. Możesz też sprawdzić czy gdzieś na bagnecie albo na przewodzie do serwa nie ma nieszczelności lub na samej pompie vacum. Zrób sobie taki mały test, na zapalonym silniku odkręć korek oleju i zobacz czy obroty pójda do góry jeszcze.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 sierpnia 2018, 22:09
- Model auta: Leon II [1P]
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Moc [KM] / Nm: 185
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Falujące obroty na biegu jałowym
Dziś wymieniony został kolektor ssący oraz zostały wyczyszczone klapy i nadal to samo .Oraz zostały wyświetlone następujące błędy :
P0507
P2279
P1297
P0507
P2279
P1297
- bledow
- Ex-klubowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 25 lipca 2018, 23:26
- Model auta: Leon I [1M]
- Pojemność silnika: 1.9
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Moc [KM] / Nm: 258/508
- Oznaczenie silnika: ARL
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Będzin
Re: Falujące obroty na biegu jałowym
Wygląda na to, że po prostu nadal jest nieszczelność. Nie wiem kurde może bagnet oleju, jakaś nieszczelność na podciśnieniu, odma gdzieś nieszczelna albo nawet korek oleju słabo trzyma bo przecież już prawie wszystko wymieniłeś 

-
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 sierpnia 2018, 22:09
- Model auta: Leon II [1P]
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Moc [KM] / Nm: 185
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Falujące obroty na biegu jałowym
Odma została wymieniona na nowa.Bagnet oleju hmm...powiadasz ze może być nie szczelny oraz korek.Nie wiem już sam co mam wymieniać i sprawdzać jeszcze 

-
- Posty: 8
- Rejestracja: 31 lipca 2018, 14:05
- Model auta: Leon II [1P]
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Moc [KM] / Nm: 3,5/16
- Oznaczenie silnika: CCZB
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Re: Falujące obroty na biegu jałowym
16891/P0507/001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Lamp (MIL) active
Possible Causes
Throttle Valve Control Module (J338) dirty/faulty
Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
Vacuum Leak
Possible Solutions
Check Throttle Valve Control Module (J338)
Check Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
Check Intake System for Leaks
18711/P2279/008825 - Leak in Air Intake System
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Lamp (MIL) active
Possible Causes
Vacuum Leak
Intake Manifold Runner Position out of Specification
Faulty Positive Crankcase Ventilation (PCV) System or Heating Element (N79)
Possible Solutions
Check Intake System for Leaks
Check Intake Manifold Runner
Check (PCV) System and / or Heating Element if applicable
Special Notes
When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.
17705/P1297/004759 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Power Loss
Possible Causes
Leaking Hoses and/or Pipes between Components
Turbocharger Recirculating Valve (N249) (Diverter Valve) faulty
Throttle Body dirty
Vacuum leak
Boost Pressure Control Valve (N75) faulty
Possible Solutions
Check Hoses and Pipes between Components
Check / Replace Turbocharger Recirculating Valve (N249) (Diverter Valve)
Check / Clean Throttle Body
Perform Throttle Body Alignment (TBA)
Check for Vacuum leak(s) including PCV system
Check / Replace Boost Pressure Control Valve (N75)
Special Notes
When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.
When found in 1.8T engines, such as the (3B) B5/B5.5 Passat, check the PCV "bleeder valve". Example part number 06B-103-245
One way to troubleshoot the problem is to pinch closed the vacuum supply hose that attaches to the bleeder valve to see if the excessive crankcase vacuum is resolve resulting in a smooth idle.
przepustnicę (J338 ) wymieniłeś na sprawną ?
wpisz sobie w google j338 i zobacz milion rysunków, problemów + kod błedu
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Lamp (MIL) active
Possible Causes
Throttle Valve Control Module (J338) dirty/faulty
Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
Vacuum Leak
Possible Solutions
Check Throttle Valve Control Module (J338)
Check Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
Check Intake System for Leaks
18711/P2279/008825 - Leak in Air Intake System
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Lamp (MIL) active
Possible Causes
Vacuum Leak
Intake Manifold Runner Position out of Specification
Faulty Positive Crankcase Ventilation (PCV) System or Heating Element (N79)
Possible Solutions
Check Intake System for Leaks
Check Intake Manifold Runner
Check (PCV) System and / or Heating Element if applicable
Special Notes
When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.
17705/P1297/004759 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Power Loss
Possible Causes
Leaking Hoses and/or Pipes between Components
Turbocharger Recirculating Valve (N249) (Diverter Valve) faulty
Throttle Body dirty
Vacuum leak
Boost Pressure Control Valve (N75) faulty
Possible Solutions
Check Hoses and Pipes between Components
Check / Replace Turbocharger Recirculating Valve (N249) (Diverter Valve)
Check / Clean Throttle Body
Perform Throttle Body Alignment (TBA)
Check for Vacuum leak(s) including PCV system
Check / Replace Boost Pressure Control Valve (N75)
Special Notes
When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.
When found in 1.8T engines, such as the (3B) B5/B5.5 Passat, check the PCV "bleeder valve". Example part number 06B-103-245
One way to troubleshoot the problem is to pinch closed the vacuum supply hose that attaches to the bleeder valve to see if the excessive crankcase vacuum is resolve resulting in a smooth idle.
przepustnicę (J338 ) wymieniłeś na sprawną ?
wpisz sobie w google j338 i zobacz milion rysunków, problemów + kod błedu