Falujące obroty na biegu jałowym

Krystek1989
Posty: 21
Rejestracja: 01 sierpnia 2018, 22:09
Model auta: Leon II [1P]
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 185
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: Krystek1989 » 09 sierpnia 2018, 15:03

Witam.Mam problem który mnie dręczy już ponad miesiąc w moim Seacie Leonie 1P 2.0 TFSI (185km) i nie mogę sobie dać z tym rady , obroty szaleją do 2tyś i spadają. Według komputera wynika ze jest nieszczelny układy dolotowy , uszkodzony czujnik turbosprężarki , wypadanie zapłonów.Układ dolotowy sprawdzony jest ok , czujnik ciśnienia wymieniony ( błąd znikł ) z wypadaniem zapłonów jest już ok ( błąd znikł ) po wymianie przepustnicy obroty już tak nie szaleją ale wahają się do 1200 i spadają. Problem nadal jest , jutro będę wymieniał jeszcze kolektor ssący i zobaczę czy przyczyny już nie będzie. Może ktoś miał podobny problem i poradził sobie z tym. Proszę o każdą pomoc.

Awatar użytkownika
michu
Site Admin
Posty: 302
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:45
Model auta: Cupra Formentor
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 200/280
Oznaczenie silnika: CCZA
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań/Kalisz

Re: Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: michu » 09 sierpnia 2018, 15:22

Czy aktualnie komputer wskazuje jakieś błędy ? Czy falujące obroty występują zarówno na zimnym i ciepłym silniku?

Krystek1989
Posty: 21
Rejestracja: 01 sierpnia 2018, 22:09
Model auta: Leon II [1P]
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 185
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: Krystek1989 » 09 sierpnia 2018, 15:29

Dziś mi się zapaliła kontrolka ze są jakieś błędy ale będę wiedział wieczorem co tam znów się pojawiło.Falujące obroty na zimnym delikatnie drżą a na ciepłym podskakują do 1200 unormują się i są momenty ze znów podskoczą do 1200 i trzymają i tak w kółko spadnie chwile jest ok i znów to samo.

Awatar użytkownika
michu
Site Admin
Posty: 302
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:45
Model auta: Cupra Formentor
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 200/280
Oznaczenie silnika: CCZA
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań/Kalisz

Re: Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: michu » 09 sierpnia 2018, 18:20

Wrzuć wieczorem jakie błędy komp wyrzucił wraz z numerami, będziemy myśleć co i gdzie szukać..

Krystek1989
Posty: 21
Rejestracja: 01 sierpnia 2018, 22:09
Model auta: Leon II [1P]
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 185
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: Krystek1989 » 09 sierpnia 2018, 22:17

P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym .
(...DODAM FOTO JAKIE BŁĘDY WYWALAŁO PRZED OBECNYMI WYMIANAMI...)Nic innego już nie wybija jak narazie z błędów tylko te P2279. Jak wspomniałem układ sprawdzony , nawet przepustnica wymieniona ale po wymianie faluje do 1200 obrotów i spada albo rośnie znów .Przed wymianami skakało do 2000tys obrotów .Zapomialem wspomnieć ze tez wymieniłem odme .Opcja mi została wymienić kolektor ssący który będę jutro wymieniał i zobaczę czy to pomogło czy nie .
8C19BECA-18B3-43F4-BEFE-9D39A75541D9.jpeg
to jest foto błędów które wywaliło przed wymianami .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bledow
Ex-klubowicz
Posty: 68
Rejestracja: 25 lipca 2018, 23:26
Model auta: Leon I [1M]
Pojemność silnika: 1.9
Rodzaj paliwa: Diesel
Moc [KM] / Nm: 258/508
Oznaczenie silnika: ARL
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Będzin

Re: Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: bledow » 09 sierpnia 2018, 22:47

W tych silnikach a zwłaszcza z początku produkcji kolektory miały problem z wyrabiającymi ośkami kierownic klap i tam powstawały nieszczelności. Możesz też sprawdzić czy gdzieś na bagnecie albo na przewodzie do serwa nie ma nieszczelności lub na samej pompie vacum. Zrób sobie taki mały test, na zapalonym silniku odkręć korek oleju i zobacz czy obroty pójda do góry jeszcze.

Krystek1989
Posty: 21
Rejestracja: 01 sierpnia 2018, 22:09
Model auta: Leon II [1P]
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 185
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: Krystek1989 » 11 sierpnia 2018, 20:41

Dziś wymieniony został kolektor ssący oraz zostały wyczyszczone klapy i nadal to samo .Oraz zostały wyświetlone następujące błędy :
P0507
P2279
P1297

Awatar użytkownika
bledow
Ex-klubowicz
Posty: 68
Rejestracja: 25 lipca 2018, 23:26
Model auta: Leon I [1M]
Pojemność silnika: 1.9
Rodzaj paliwa: Diesel
Moc [KM] / Nm: 258/508
Oznaczenie silnika: ARL
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Będzin

Re: Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: bledow » 12 sierpnia 2018, 17:27

Wygląda na to, że po prostu nadal jest nieszczelność. Nie wiem kurde może bagnet oleju, jakaś nieszczelność na podciśnieniu, odma gdzieś nieszczelna albo nawet korek oleju słabo trzyma bo przecież już prawie wszystko wymieniłeś :?

Krystek1989
Posty: 21
Rejestracja: 01 sierpnia 2018, 22:09
Model auta: Leon II [1P]
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 185
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: Krystek1989 » 12 sierpnia 2018, 17:59

Odma została wymieniona na nowa.Bagnet oleju hmm...powiadasz ze może być nie szczelny oraz korek.Nie wiem już sam co mam wymieniać i sprawdzać jeszcze :(

Miro
Posty: 8
Rejestracja: 31 lipca 2018, 14:05
Model auta: Leon II [1P]
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 3,5/16
Oznaczenie silnika: CCZB
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: Miro » 12 sierpnia 2018, 18:31

16891/P0507/001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.
Possible Symptoms

Malfunction Indicator Lamp (MIL) active

Possible Causes

Throttle Valve Control Module (J338) dirty/faulty
Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
Vacuum Leak

Possible Solutions

Check Throttle Valve Control Module (J338)
Check Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
Check Intake System for Leaks



18711/P2279/008825 - Leak in Air Intake System
Possible Symptoms

Malfunction Indicator Lamp (MIL) active

Possible Causes

Vacuum Leak
Intake Manifold Runner Position out of Specification
Faulty Positive Crankcase Ventilation (PCV) System or Heating Element (N79)

Possible Solutions

Check Intake System for Leaks
Check Intake Manifold Runner
Check (PCV) System and / or Heating Element if applicable

Special Notes

When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.




17705/P1297/004759 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Power Loss

Possible Causes

Leaking Hoses and/or Pipes between Components
Turbocharger Recirculating Valve (N249) (Diverter Valve) faulty
Throttle Body dirty
Vacuum leak
Boost Pressure Control Valve (N75) faulty

Possible Solutions

Check Hoses and Pipes between Components
Check / Replace Turbocharger Recirculating Valve (N249) (Diverter Valve)
Check / Clean Throttle Body
Perform Throttle Body Alignment (TBA)
Check for Vacuum leak(s) including PCV system
Check / Replace Boost Pressure Control Valve (N75)

Special Notes

When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.
When found in 1.8T engines, such as the (3B) B5/B5.5 Passat, check the PCV "bleeder valve". Example part number 06B-103-245
One way to troubleshoot the problem is to pinch closed the vacuum supply hose that attaches to the bleeder valve to see if the excessive crankcase vacuum is resolve resulting in a smooth idle.


przepustnicę (J338 ) wymieniłeś na sprawną ?
wpisz sobie w google j338 i zobacz milion rysunków, problemów + kod błedu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy techniczne Leon II”