2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
-
- Ex-klubowicz
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 października 2018, 19:07
- Model auta: Exeo
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Moc [KM] / Nm: 170/350
- Oznaczenie silnika: CAHA
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Wałcz
2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
Witam.
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w chłodniejsze dni ( poniżej 8 *C na zewnątrz) po włączeniu ogrzewania w trasie gdy tylko stanę w korku lub się zatrzymam po chwili na zegarze widzę, że ciecz chłodząca spada do70*C. W necie jest multum informacji, że ten typ tak ma, że wymiana głównego termostatu nie zmieni nic. Zacząłem więc oglądać schemat układu chłodzenia w tym silniku i znalazłem kolejny termostat, którego w etce nie ma na wyposażeniu jako części do silnika z manualną skrzynią biegów. Okazuje się, że za silnikiem, idzie wąż od EGR na którym jest "regulator przepływu" o oznaczeniu 1k0 121 113A ( wszyscy sprzedają go jako termostat do skrzyni dsg). Przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem oba termostaty główny i ten mały . dziś zrobiłem test . po nocce o 6 rano (-1 na zewnątrz) zrobiłem 15 km, jak tylko złapał 90 na zegarze wjechałem na parking w robocie, postój 4 minut, temperatura nie spadła. na 99% jeszcze duży obieg się nie otworzył. Po 8 godzinach znów 15 km ale tym razem go cisnąłem by się otworzył duży obieg i znów na 4 minuty na postoju. 90*C z zegara nie zeszło. Aby potwierdzić, czy problem jest rozwiązany poczekam na wyjazd w dłuższą trasę przy większych mrozach.
Jak znalazłem ten termostat? Otóż na schemacie węży zastanowił mnie mały szczegół i sprawdziłem co to jest w rzeczywistości załącznik przedstawia to zdjęcie
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w chłodniejsze dni ( poniżej 8 *C na zewnątrz) po włączeniu ogrzewania w trasie gdy tylko stanę w korku lub się zatrzymam po chwili na zegarze widzę, że ciecz chłodząca spada do70*C. W necie jest multum informacji, że ten typ tak ma, że wymiana głównego termostatu nie zmieni nic. Zacząłem więc oglądać schemat układu chłodzenia w tym silniku i znalazłem kolejny termostat, którego w etce nie ma na wyposażeniu jako części do silnika z manualną skrzynią biegów. Okazuje się, że za silnikiem, idzie wąż od EGR na którym jest "regulator przepływu" o oznaczeniu 1k0 121 113A ( wszyscy sprzedają go jako termostat do skrzyni dsg). Przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem oba termostaty główny i ten mały . dziś zrobiłem test . po nocce o 6 rano (-1 na zewnątrz) zrobiłem 15 km, jak tylko złapał 90 na zegarze wjechałem na parking w robocie, postój 4 minut, temperatura nie spadła. na 99% jeszcze duży obieg się nie otworzył. Po 8 godzinach znów 15 km ale tym razem go cisnąłem by się otworzył duży obieg i znów na 4 minuty na postoju. 90*C z zegara nie zeszło. Aby potwierdzić, czy problem jest rozwiązany poczekam na wyjazd w dłuższą trasę przy większych mrozach.
Jak znalazłem ten termostat? Otóż na schemacie węży zastanowił mnie mały szczegół i sprawdziłem co to jest w rzeczywistości załącznik przedstawia to zdjęcie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 31 lipca 2018, 14:05
- Model auta: Leon II [1P]
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Moc [KM] / Nm: 3,5/16
- Oznaczenie silnika: CCZB
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
nr części który podałeś, czyli 1k0 121 113A
zowie się regulator płynu chłodzącego, faktycznie producent podaje go przy skrzyniach automat, występuje również w benzynie.
Wtedy inny jest również sam wąż.
Można go wtedy kupić jako część osobną, pokazuje go normalnie po VIN
W przypadku silnika np właśnie 2.0TDI CAHA, nie wiedzieć czemu, regulator ten , nie występuje jako część osobna
Jest on częścią składową węża cieczy chłodzącej 03L 121 157 B, jest wtedy w komplecie z obejmami ( N 906 870 01 ) itd
Exeo 2011 CAHA, skrzynia manual :
Silnik taki jak twój, rocznik zapewne tez podobny..
jak więc widać, ETKA go pokazuje... tylko trzeba " głębiej" poszukać..
zowie się regulator płynu chłodzącego, faktycznie producent podaje go przy skrzyniach automat, występuje również w benzynie.
Wtedy inny jest również sam wąż.
Można go wtedy kupić jako część osobną, pokazuje go normalnie po VIN
W przypadku silnika np właśnie 2.0TDI CAHA, nie wiedzieć czemu, regulator ten , nie występuje jako część osobna
Jest on częścią składową węża cieczy chłodzącej 03L 121 157 B, jest wtedy w komplecie z obejmami ( N 906 870 01 ) itd
Exeo 2011 CAHA, skrzynia manual :
Silnik taki jak twój, rocznik zapewne tez podobny..
jak więc widać, ETKA go pokazuje... tylko trzeba " głębiej" poszukać..
-
- Ex-klubowicz
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 października 2018, 19:07
- Model auta: Exeo
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Moc [KM] / Nm: 170/350
- Oznaczenie silnika: CAHA
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Wałcz
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
Dzięki Miro za poprawkę. Ja osobiści korzystałem z ETKI online i tam nie udało mi się głębiej dość. Dzięki za super screeny. Ja mam rocznik 2010, przy okazji wymieniłem główny termostat który otwierał się przy 82*C ( oryginalny który był wsadzony) na termostat z końcówka AD który otwiera się przy 87*C.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 listopada 2019, 21:42
- Model auta: Exeo
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Moc [KM] / Nm: 143
- Oznaczenie silnika: CAG2
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
Cześć.Ja mam Exeo TDI 2.0 oz.silnika Cag i od nowości zgłaszałem problem z utratą temperatury na co serwis odpowiedział że ten typ tak ma .I teraz moje pytanie czy ja muszę wymienić Regulator płynu chłodzącego czy wogóle w moim nie występuje i muszę zamontować komplet z wężami
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 grudnia 2019, 18:49
- Model auta: Exeo
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Moc [KM] / Nm: 170/350
- Oznaczenie silnika: CAHA
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Płock
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
Panowie,prześledziłem post,i mam pytanie podpowie ktoś dokładnie co trzeba wymienić ,żeby problem z utratą temperatury zginął.
Posiadam Exeo 2.0 TDI CR 170KM ozn, CAHA ze skrzynią manualną 6 biegową.
Z tego co wyczytałem trzeba wymienić główny termostat,tylko że ja mam ten prosty króciec i i w środku termostat siedzi,więc raczej ten z końcówką AD nie podejdzie bo ma więcej króćcy.Następnie wymiana regulatora cieczy ,który jest w zestawie z wężami.
Mój silnik nie posiada tego regulatora?Trzeba go dołożyć?Czy poprostu wymienić na sprawny,bo nie mogę jasno tego wyczytać w poście.
Potrzebowałbym jeszcze dokładny nr.części oem tego regulatora z wężami.
Udało mi się te nr.części:
03L 121 113 A (główny termostat)
03L 121 111 AD(nie wiem czy to jest główny termostat do wersji z automatyczną skrzynią biegów,czy to jest ten dodatkowy przy wężu EGR)
1k0 121 113A(czy ten jest jako dodatkowy przy wężu EGR)
Proszę o pomoc.
Posiadam Exeo 2.0 TDI CR 170KM ozn, CAHA ze skrzynią manualną 6 biegową.
Z tego co wyczytałem trzeba wymienić główny termostat,tylko że ja mam ten prosty króciec i i w środku termostat siedzi,więc raczej ten z końcówką AD nie podejdzie bo ma więcej króćcy.Następnie wymiana regulatora cieczy ,który jest w zestawie z wężami.
Mój silnik nie posiada tego regulatora?Trzeba go dołożyć?Czy poprostu wymienić na sprawny,bo nie mogę jasno tego wyczytać w poście.
Potrzebowałbym jeszcze dokładny nr.części oem tego regulatora z wężami.
Udało mi się te nr.części:
03L 121 113 A (główny termostat)
03L 121 111 AD(nie wiem czy to jest główny termostat do wersji z automatyczną skrzynią biegów,czy to jest ten dodatkowy przy wężu EGR)
1k0 121 113A(czy ten jest jako dodatkowy przy wężu EGR)
Proszę o pomoc.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 listopada 2019, 21:42
- Model auta: Exeo
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Moc [KM] / Nm: 143
- Oznaczenie silnika: CAG2
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
Cześć .Jeszcze tego nie wymieniałem ale zamierzam. Zlokalizowałem ten termostat z tyłu silnika przy ścianie grodziowej i u mnie wystarczy wymienić tą część 03L121157B ale jeżeli nie masz jej to musisz wymienić komplet z wężami a taki komplet to koszt 700zł w aso.
Jak to wymienisz czy zamotujesz to proszę daj znać czy wszystko działa no i powinno spaść spalanie bo silnik będzie dogrzany.
Jak to wymienisz czy zamotujesz to proszę daj znać czy wszystko działa no i powinno spaść spalanie bo silnik będzie dogrzany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 grudnia 2019, 18:49
- Model auta: Exeo
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Moc [KM] / Nm: 170/350
- Oznaczenie silnika: CAHA
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Płock
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
Ten nr. 03L121157B to jest nr.całego zestawu węży koszt około 670zł w ASO.
Ponieważ po ETCE w ASO SEAT nie ma podziału na poszczególne części tego zestawu przynajmniej do mojego silnka CAHA
Ja wyczytałem ,że trzeba wymienić :
-termostat EGR nr.części 1K0 121 113A
-zaworek zwrotny 1J0 122 351
-główny termostat 03L 121 113A lub 03L 121 111 AD
Ponieważ po ETCE w ASO SEAT nie ma podziału na poszczególne części tego zestawu przynajmniej do mojego silnka CAHA
Ja wyczytałem ,że trzeba wymienić :
-termostat EGR nr.części 1K0 121 113A
-zaworek zwrotny 1J0 122 351
-główny termostat 03L 121 113A lub 03L 121 111 AD
- dobot
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 września 2019, 23:35
- Model auta: Exeo
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Moc [KM] / Nm: 143
- Oznaczenie silnika: CAGA
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
Cześć,
Mam identyczny problem jak opisany w pierwszym poście.
Proszę napiszcie który dokładnie termostat trzeba wymienić (nr bo widzę na all…. takie 1K0 121 113A) ale nie wiem czy to jest tylko ten czy wszystkie 3 jak było napisane wyżej.
Pozdrawiam
Mam identyczny problem jak opisany w pierwszym poście.
Proszę napiszcie który dokładnie termostat trzeba wymienić (nr bo widzę na all…. takie 1K0 121 113A) ale nie wiem czy to jest tylko ten czy wszystkie 3 jak było napisane wyżej.
Pozdrawiam
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 marca 2020, 23:46
- Model auta: Exeo
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Moc [KM] / Nm: 180/400
- Oznaczenie silnika: CJCC
- Województwo: Opolskie
- Lokalizacja: Dąbrowa
Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu
Temat nie dawał mi spokoju. W poprzednim Leonie 1M nie było takich jaj jak tutaj. Przebrnąłem przez fora A4 B8 gdyż mają te same silniki co Exeo i powiem Wam że nie ma reguły. Niektórym się polepszyło po wymianie głównego termostatu, innym po wymianie małego termostatu a jeszcze inni wymieniali obydwa jednak zdecydowanej większości działania te nic nie dały.
Sam zacząłem grzebać i o ile główny termostat jest ok to wymieniłem ten mały, tzw termostat skrzyni DSG (mam manuala i etka twierdzi że go nie ma a jest). Wymiana nie jest prosta bo dziad jest nieźle schowany i trzeba się trochę węży narozpinać ale się da. Pełen nadziei zmieniłem i co? I nic. Temperatura potrafi szaleć jak na dworze poniżej 5 stopni.
Znaczna poprawa jest jak wyłączymy tryb Auto na klimatorniku - temperatura dużo szybciej rośnie i nie waha się jak na Auto.
Olałem temat bo szkoda nerwów i kasy. Polecam zrobić to samo
Ps. Żeby nie było - dbam o wóz i wszystko ma być na tip top, ale wahania temperatury w 2.0 CR to temat rzeka i są marne szanse żeby się z tym uporać.
Sam zacząłem grzebać i o ile główny termostat jest ok to wymieniłem ten mały, tzw termostat skrzyni DSG (mam manuala i etka twierdzi że go nie ma a jest). Wymiana nie jest prosta bo dziad jest nieźle schowany i trzeba się trochę węży narozpinać ale się da. Pełen nadziei zmieniłem i co? I nic. Temperatura potrafi szaleć jak na dworze poniżej 5 stopni.
Znaczna poprawa jest jak wyłączymy tryb Auto na klimatorniku - temperatura dużo szybciej rośnie i nie waha się jak na Auto.
Olałem temat bo szkoda nerwów i kasy. Polecam zrobić to samo
Ps. Żeby nie było - dbam o wóz i wszystko ma być na tip top, ale wahania temperatury w 2.0 CR to temat rzeka i są marne szanse żeby się z tym uporać.
- desmo
- Site Admin
- Posty: 936
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:03
- Model auta: Leon II [1P]
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Moc [KM] / Nm: 192 / 410
- Oznaczenie silnika: BMN
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań