2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu

ODPOWIEDZ
troudyl
Klubowicz
Posty: 21
Rejestracja: 12 października 2018, 19:07
Model auta: Exeo
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Diesel
Moc [KM] / Nm: 170/350
Oznaczenie silnika: CAHA
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Wałcz

2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu

Post autor: troudyl » 20 listopada 2018, 17:51

Witam.

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w chłodniejsze dni ( poniżej 8 *C na zewnątrz) po włączeniu ogrzewania w trasie gdy tylko stanę w korku lub się zatrzymam po chwili na zegarze widzę, że ciecz chłodząca spada do70*C. W necie jest multum informacji, że ten typ tak ma, że wymiana głównego termostatu nie zmieni nic. Zacząłem więc oglądać schemat układu chłodzenia w tym silniku i znalazłem kolejny termostat, którego w etce nie ma na wyposażeniu jako części do silnika z manualną skrzynią biegów. Okazuje się, że za silnikiem, idzie wąż od EGR na którym jest "regulator przepływu" o oznaczeniu 1k0 121 113A ( wszyscy sprzedają go jako termostat do skrzyni dsg). Przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem oba termostaty główny i ten mały . dziś zrobiłem test . po nocce o 6 rano (-1 na zewnątrz) zrobiłem 15 km, jak tylko złapał 90 na zegarze wjechałem na parking w robocie, postój 4 minut, temperatura nie spadła. na 99% jeszcze duży obieg się nie otworzył. Po 8 godzinach znów 15 km ale tym razem go cisnąłem by się otworzył duży obieg i znów na 4 minuty na postoju. 90*C z zegara nie zeszło. Aby potwierdzić, czy problem jest rozwiązany poczekam na wyjazd w dłuższą trasę przy większych mrozach.

Jak znalazłem ten termostat? Otóż na schemacie węży zastanowił mnie mały szczegół i sprawdziłem co to jest w rzeczywistości załącznik przedstawia to zdjęcie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Miro
Posty: 8
Rejestracja: 31 lipca 2018, 14:05
Model auta: Leon II [1P]
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 3,5/16
Oznaczenie silnika: CCZB
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu

Post autor: Miro » 21 listopada 2018, 16:31

nr części który podałeś, czyli 1k0 121 113A
zowie się regulator płynu chłodzącego, faktycznie producent podaje go przy skrzyniach automat, występuje również w benzynie.
Wtedy inny jest również sam wąż.
Można go wtedy kupić jako część osobną, pokazuje go normalnie po VIN

W przypadku silnika np właśnie 2.0TDI CAHA, nie wiedzieć czemu, regulator ten , nie występuje jako część osobna
Jest on częścią składową węża cieczy chłodzącej 03L 121 157 B, jest wtedy w komplecie z obejmami ( N 906 870 01 ) itd

Exeo 2011 CAHA, skrzynia manual :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Silnik taki jak twój, rocznik zapewne tez podobny..
jak więc widać, ETKA go pokazuje... tylko trzeba " głębiej" poszukać..

troudyl
Klubowicz
Posty: 21
Rejestracja: 12 października 2018, 19:07
Model auta: Exeo
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Diesel
Moc [KM] / Nm: 170/350
Oznaczenie silnika: CAHA
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Wałcz

Re: 2.0 TDI caha na wolnych obrotach traci temperaturę - rozwiązanie problemu

Post autor: troudyl » 24 listopada 2018, 17:56

Dzięki Miro za poprawkę. Ja osobiści korzystałem z ETKI online i tam nie udało mi się głębiej dość. Dzięki za super screeny. Ja mam rocznik 2010, przy okazji wymieniłem główny termostat który otwierał się przy 82*C ( oryginalny który był wsadzony) na termostat z końcówka AD który otwiera się przy 87*C.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy techniczne Exeo”