Seat Ateca pierwszym samochodem sportowo-użytkowym
: 07 października 2018, 12:56
Seat Ateca
Seat Ateca jest pierwszym samochodem sportowo-użytkowym hiszpańskiej marki. Auto pojawiło się w salonach w 2016 roku i w gamie modelowej miało zastąpić rodzinnego MPV – Alteę. Nazwa pojazdu pochodzi od hiszpańskiego miasta położonego w Aragonii.
Koncern Volkswagen snuł plany o hiszpańskim SUV-ie już od pierwszych lat drugiego dziesięciolecia XXI wieku. Co ciekawe, po prezentacji kolejka na nową Atecę była tak długa, iż po chwili czas oczekiwania na nowy egzemplarz wynosił nawet… 10 miesięcy. Ateca powstała na platformie modułowej MQB z której korzystają m.in. VW Tiguan czy Skoda Kodiaq. Seat Ateca wyróżnia się bardzo eleganckim, a zarazem zadziornie wyglądającym, 5-drzwiowym nadwoziem. Drapieżnego charakteru nadają Atece liczne przetłoczenia oraz kanciaste światła i zderzaki.

Wnętrze jest prawie takie samo jak w innych autach z koncernu Volkswagena – wszystko znajduje się na swoim miejscu i jest uporządkowane „po niemiecku”. Miejsca zarówno na nogi jak i nad głową w II rzędzie nie powinno brakować nawet wyższym osobom. Z kolei bagażnik oferuje 510, lub 485 litrów w przypadku wersji z napędem na 4 koła.

Z benzynowych silników dostępne były jednostki R3 1.0 TSI, oraz R4 1.4 TSI i 2.0 TSI, które rozwijały kolejno 115, 150 oraz 190 KM. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, w ofercie znalazły się2 motory – 1.6 TDI o mocy 115 KM oraz 2.0 TDI w wariancie 150- lub 190-konnym. Moc kierowana była na przednią lub obie osie (4Drive) za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub przekładni DSG o 6 lub 7 przełożeniach.

Seat Ateca jest pierwszym samochodem sportowo-użytkowym hiszpańskiej marki. Auto pojawiło się w salonach w 2016 roku i w gamie modelowej miało zastąpić rodzinnego MPV – Alteę. Nazwa pojazdu pochodzi od hiszpańskiego miasta położonego w Aragonii.
Koncern Volkswagen snuł plany o hiszpańskim SUV-ie już od pierwszych lat drugiego dziesięciolecia XXI wieku. Co ciekawe, po prezentacji kolejka na nową Atecę była tak długa, iż po chwili czas oczekiwania na nowy egzemplarz wynosił nawet… 10 miesięcy. Ateca powstała na platformie modułowej MQB z której korzystają m.in. VW Tiguan czy Skoda Kodiaq. Seat Ateca wyróżnia się bardzo eleganckim, a zarazem zadziornie wyglądającym, 5-drzwiowym nadwoziem. Drapieżnego charakteru nadają Atece liczne przetłoczenia oraz kanciaste światła i zderzaki.
Wnętrze jest prawie takie samo jak w innych autach z koncernu Volkswagena – wszystko znajduje się na swoim miejscu i jest uporządkowane „po niemiecku”. Miejsca zarówno na nogi jak i nad głową w II rzędzie nie powinno brakować nawet wyższym osobom. Z kolei bagażnik oferuje 510, lub 485 litrów w przypadku wersji z napędem na 4 koła.
Z benzynowych silników dostępne były jednostki R3 1.0 TSI, oraz R4 1.4 TSI i 2.0 TSI, które rozwijały kolejno 115, 150 oraz 190 KM. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, w ofercie znalazły się2 motory – 1.6 TDI o mocy 115 KM oraz 2.0 TDI w wariancie 150- lub 190-konnym. Moc kierowana była na przednią lub obie osie (4Drive) za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub przekładni DSG o 6 lub 7 przełożeniach.