Witajcie. Przedstawiam wam dziś swojego małego seacika. Wcześniej jeździła nim mama przez 5lat, wziąłem go od niej w zimę w kiepskim stanie ogólnym, w dodatku był po spotkaniu z sarną. Miał mi służyć tylko na dojazdy do pracy, jednak po 3 dniach jazdy serią kupiłem gwint, założyłem BBS RA, które zostały mi po poprzednim samochodzie no i wyszło jak wyszło

Na sam początkek zająłem się podstawowymi mehanicznymi sprawami, czyli olej, filtry, rozrząd, hamulce przód i tył, nowe łożyska wszystkich kół. Później od znajomego kupiłem wnętrze z rozbitego golfa colour concept, stelaże foteli były pokrzywione, ale jako że poprzednim moim samochodem był golf mk3 i zostało mi trochę części to stelaże wymieniłem na moje. Następnie trafiły mi się okazyjnie felgi ATS Apollo, które wymagały lakierowania, dokupiłem opony i czekałem na sezon, w międzyczasie na popularnnym serwisie aukcyjnym trafiłem (a właściwie to kumpel mi podlinkował) dosyć ciekawe lampy na przód, czyli projektory Morette. Całe oświetlenie przednie jest na żarówkach Osram Nighbreaker Unlimited. Jak tylko zrobiło się ciepło, założyłem koła, lampy - okazało się że z tyłu gwint jest za wysoki mimo wyjęcia regulacji, więc obecnie są sprężyny od docisku sprzęgła od Bizona (tak, od kombajnu

) Wygląd strasznie psuła maska i błotnik po spotkaniu z sarną, padła decyzja - nie będę lakierował tylko maski i błotnika, ale polakieruję całe auto. Rdzy nie było co prawda dużo, delikatna korozja na prawym progu, na rancie dachu z przodu i przy listwach dachowych. Przy okazji lakierowania wymieniłem tylną klapę na poliftową ze znaczkiem jako klamka oraz przednią szybę na nową. Z całą operacją uwinąłem się w jakieś 10dni. Nie opisywałem tutaj wszystkich zakupów i modyfikacji, tylko tak z grubsza. Poniżej postaram się dać zdjęcia w kolejności, czyli jak wyglądał przed, w trackie i jak teraz.
MODEL: Seat Arosa 2000
SILNIK:
1.7 SDI, zaślepiony EGR
Aktualnie: 60 KM/115 Nm
Plany: Swap na 1.9 AFN i podkręcenie go pod +/- 160-170KM
UKŁAD DOLOTOWY:
Aktualnie: seria
Plany: brak
UKŁAD WYDECHOWY:
Aktualnie: Przelot 2,5 cala z oryginalną ale wybebeszoną końcową puszką. Końcówki z kwasówki. Głośność 120dB
Plany: centralny wydech z końcówkami ABT
UKŁAD NAPĘDOWY:
fwd, seria
ZAWIESZENIE I KOŁA:
Aktualnie:
Zawieszenie przednie: gwint,
Zawieszenie tylne: krótsze amortyzatory, sprężyny od docisku sprzęgła od bizona (tzw. betony)
Felgi:
• 2018: ATS Apollo 7,5x16 - dystanse 5mm
• 2019: OZ Futura 7,5x16 - dystanse 18mm
Opony: 165/45/16 Nankang NS2
Plany: brak
UKŁAD HAMULCOWY:
Aktualnie: seria
Plany: Z przodu coś wydajniejszego a z tyłu belka pod tarcze od lupo gti i byc może też jakieś wydajniejszy zestaw niż seria
OŚWIETLENIE:
Lampy przednie Morette z optyką hella
Lampy tyne z lupo cambridge
Kierunkowskazy boczne niebieskie
BODY-KIT:
Aktualnie:
Przedni zderzak z zaspawanym miejscem na rejestracje,
Dokładka na zdjęciach leon cupra, aktualnie dokładka z Astry G
Tylny przerobiony pod małą rejestrację
Nakładki na progi ABT
Klapa bagażnika z poliftowej arosy
Plany: Lotka na klapę i dokładka tylnego zderzaka ABT
ŚRODEK:
Aktualnie: Przednie fotele z golfa mk3 colour concept, kierownica NARDI ABT, reszta na razie seria
Plany: Obszycie kanapy na wzór przednich foteli albo półklatka
CAR-AUDIO:
Aktualnie: Wygłuszona podłoga z przedziale pasażerskim, wygłuszone drzwi, wygłuszony bagażnik głośniki w drzwiach Hertz DCX 165.3 na dystansach, radio Sony DSX-A42UI
Plany: wygłuszenie dachu, zestaw odseparowany na przód, jakaś mała aktywna skrzynka w bagażnika dla delikatnego podbicia basu,
POZOSTAŁE PLANY:
Na razie chyba brak
